5 alimente pe care ar trebui să le mănânci, pentru o viaţă mai lungă

0
627

O schimbare în dietă ar putea să îţi aducă nişte ani de viaţă în plus.
Nu poţi controla cât de mult vei trăi – totul ţine de genetică nu?
Greşit. Se pare că sunt o mulţime de feluri în care îţi poţi prelungi viaţa. Dar probabil că unul dintre cele mai uşoare, este să schimbi felul în care mănânci. Din ce în ce mai multe cercetări arată că dieta este un indicator important care îţi poate spune cât de mult vei trăi şi dacă vei dezvolta, sau nu, diverse boli cronice care îţi vor scurta viaţa. Din fericire pentru tine, asta o poţi schimba extrem de uşor. Iată cinci alimente care te vor ajuta să trăieşti mai mult şi pe care ar trebui să începi să le mănânci chiar de azi.

Nucile

Veşti bune pentru cei care adoră nucile. Snack-ul tău favorit ţi-ar putea prelungi viaţa. Două studii au dezvăluit faptul că persoanele care consumă des nuci, prezintă un risc mai scăzut de a muri prea devreme. Însă ai grijă să nu exagerezi, deoarece prea multe nuci ţi-ar putea face rău. Cercetătorii recomandă consumul a cel mult o mână de nuci de orice tip, pe zi.

Cereale integrale

Ştii deja că pâinea albă nu conţine aproape deloc nutrienţi, dar ştiai şi că îţi poate influenţa negativ numărul anilor de viaţă? Mai multe studii au ajuns la concluzia că pâinea, pastele şi alte bunătăţi coapte din făină integrală, pot prelungi viaţa. Conform unuia dintre studii, fiecare 30 de grame de cereale integrale consumate în plus în fiecare zi, au fost asociate unui risc cu 5% mai scăzut de mortalitate şi unui risc cu 9% mai scăzut de mortalitate cauzată de probleme ale inimii. Aşa că citeşte cu atenţie eticheta de pe ambalajul pâinii. Ar trebui să scrie 100% făină integrală.

Mâncarea picantă

Scoate pe masă sosul picant. Cercetările spun că mâncarea picantă contribuie la o viaţă mai lungă şi mai sănătoasă. Unul dintre studii, efectuat pe 45.000 de femei şi bărbaţi din China, a arătat că aceia care consumau alimente picante în fiecare zi, prezentau un risc cu 14% mai scăzut de mortalitate, faţă de cei care consumau mâncare picantă doar o dată pe săptămână, sau mai rar. Dacă vrei ca mâncarea picantă să aibă un efect şi mai mare, atunci încearcă să renunţi la băuturile alcoolice. Cercetătorii au descoperit că legătura dintre mâncarea picantă şi o viaţă mai lungă, era mult mai relevantă în cazul celor care nu consumau alcool.

Algele

Iată un bun motiv ca să consumi sushi în seara asta şi pentru a comanda o salată de alge: mai mult de 1.000 de studii ne spun că prin consumul de alge, sistemul imunitar se fortifică, se reduce inflamaţia şi evoluţia cancerului este încetinită. Japonezii se află printre cele mai longevive persoane.

Peştele

Întotdeauna am privit peştele ca pe un aliment benefic pentru creier şi asta din motive întemeiate. Anumiţi compuşi din peşte şi anume carotenoizii, contribuie în lupta contra bolilor neurologice, după cum arată studiile. Pe lângă asta, acizii graşi Omega3 care se pot găsi în peşti ca somonul, îţi vor menţine corpul sănătos şi vor reduce inflamaţia, afecţiune asociată mai multor boli, de la alergii, cancer, boli de inimă şi până la Alzheimer.

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesajul tau
Numele tau