8 alimente ce pot repara o zi în care ai mâncat nesănătos

5
313

Iată la ce poţi apela după o zi în care ai pierdut bătălia cu gogoşile.
Ai sărit peste micul dejun, ai avut o dimineaţă agitată, după care ai început să te simţi slăbită din cauza nivelului scăzut de zahăr din sânge. Asta înseamnă că urmează să te repezi la primul fel de mâncare nesănătoasă care o să îţi iasă în cale. O zi de genul ăsta te va face să te simţi balonată, greoaie şi probabil foarte vinovată, în special dacă ai mâncat multe alimente bogate în fructoză- un îndulcitor ieftin care a fost asociat mai multor probleme de sănătate, de la boli de inimă la diabet, ADHD şi până la Alzheimer. Din fericire, ştiinţa îţi vine în ajutor. Noile cercetări au arătat că alimentele bogate în acid docosahexaenoic, sau DHA, un acid gras Omega3, pot repara câteva dintre efectele dăunătoare ale fructozei. Iată opt alimente la care poţi apela după o zi în care nu ai mâncat sănătos.

Somonul sălbatic

Când ai nevoie de acizi Omega3, puţine sunt alimentele care îţi pot aduce beneficiile pe care le are somonul sălbatic. Peştii graşi ca somonul, sardinele şi macroul, conţin între 10 şi 100 de ori mai mulţi acizi Omega3, decât sursele vegetariene cum sunt nucile, spanacul şi cerealele integrale. Asta este bine de ştiut din moment ce DHA-ul protejează creierul de periculoasa inflamaţie, ajută la îmbunătăţirea memoriei, în procesul de învăţare şi vindecă ţesutul creierului care este afectat de fructoză. Somonul este şi o bună sursă de seleniu şi vitamina D. Este simplu de preparat- îl poţi găti cu unt, lămâie şi mărar pentru a obţine o mâncare delicioasă şi uşor de făcut. Dar va trebui să dai mai mulţi bani pe un peşte de calitate. Somonul din crescătorii nu conţine un nivel la fel de mare de DHA, spun cercetătorii.

Seminţele de chia şi de in

Vegetarienii pot sta liniştiţi. Când te simţi rău după o zi de mâncare nesănătoasă, seminţele de chia şi cele de in îţi sunt cei mai buni prieteni. Doar două linguri din aceste seminţe, sunt pline de Omega3 şi fibre, care hrănesc bacteriile bune şi care te ajută să slăbeşti. Fibrele ajută şi la eliminarea toxinelor pe care le-ai consumat. Deşi nu conţin nici măcar pe aproape la fel de mult DHA ca peştele gras, aceste seminţe au mult calciu, proteine şi lignani-antioxidanţi puternici. În plus, nu trebuie să le prepari în nici un fel, pur şi simplu adaugă-le în iaurt, smoothie sau în prăjituri.

Citeşte şi  Cele mai bune 12 alimente energizante pe care ar trebui să le mănânci

Nucile

Atunci când eşti balonată, te simţi prea plină şi stomacul îţi este dat peste cap, consumă nuci. Numai ¼ cană de nuci îţi poate oferi 133% din cantitatea zilnică recomandată de Omega3. Un studiu din 2015 susţine că dacă vei mânca nuci, vei face alegeri culinare mai isteţe. Cercetătorii au descoperit că prin adăugarea a aproximativ 100 de grame de nuci în dieta zilnică timp de şase luni, se reduce nevoia de a mânca snack-uri şi se optează pentru alimente mai sănătoase. Este de înţeles, nucile sunt săţioase şi scad pofta de ronţăit, ceea ce înseamnă că te vei feri de mâncarea nesănătoasă.

Sucul de Aloe Vera

Sucul de Aloe Vera este un bun produs pentru detoxifiere atunci când ai mîncat nesănatos şi este primul lucru pe care nutriţioniştii îl recomandă celor care încearcă să îşi revină după o zi în care şi-au permis prea multe alimente nepotrivite. Sucul de aloe vera este foarte nutritiv, conţine multe vitamine, minerale şi aminoacizi. Unele studii spun că aloe vera ar putea scădea inflamaţia intestinelor şi ajută la însănătoşirea lor. De asemenea poate creşte numărul bacteriilor sănătoase care ajută la digestie. Stimulează mişcarea intestinală, astfel că va încuraja mersul la toaletă, în timp ce aduce nutrienţi importanţi în corp.

Supa

Acesta este ingredientul minune al comunităţii Paleo şi se dovedeşte a fi unul dintre cele mai bune moduri în care poţi repara daunele unei zile de mâncat nesănătos. Poate fi o supă de oase, de pui, sau de capete de peşte, în funcţie de preferinţe. Supele cu carne sunt uşor de digerat, înlocuiesc mineralele şi nutrienţii pierduţi şi ajută intestinele să îşi revină. Supele permit corpului să absoarbă calciul, magneziul, fosforul şi mineralele esenţiale. Sunt o sursă de glucozamină, care alină durerea şi de glicină, glutamină şi prolină, care au mai multe beneficii-întăresc sistemul imunitar, inhibă inflamaţia, repară căptuşeala intestinelor şi reglează glicemia.

Citeşte şi  Alimente care ajută în lupta contra constipaţiei

Ceaiul de păpădie

Rădăcina de păpădie din care este făcut acest ceai, conţine vitaminele A, C şi D, dar şi fier, zinc, magneziu şi potasiu. Plus că are mai mult beta-caroten decât morcovii. Spre deosebire de cel din frunze de păpădie, acest ceai nu este deloc amar. Conform rezultatelor unor studii, reduce balonarea, deoarece împiedică retenţia de apă şi creşte puterea detoxifiantă a uneia dintre enzimele digestive. Ca orice alt ceai, este uşor de făcut şi de digerat. Şi dacă toate astea nu sunt de ajuns, cercetătorii au descoperit că persoanele cu probleme de greutate care au băut ceai de păpădie, au slăbit la fel de mult ca şi cele care luau pastile pentru slăbit.

Băuturile fermentate şi murăturile

Dacă ai exagerat cu zahărul, fie că provine din dulciuri, suc sau alcool, încearcă un aliment probiotic. Unul dintre cele mai uşoare lucruri pe care le poţi face, este să pui o lingură de oţet de cidru de mere organic, într-un pahar cu apă şi să îl bei. Această băutură va creşte nivelul acidului clorhidric, care te va ajuta la digestie şi toate acele mici microogranisme bune din intestine, vor ajuta la absorbţia şi descompunerea zahărului pe care l-ai mâncat. Murăturile cum ar fi castraveţii ori varza murată, refac nutrienţii, deoarec conţin vitamina C, toate vitaminele B şi o porţie mare de aminoacizi, în special lizină şi metionină.

Algele marine

Algele marine sunt unele dintre cele mai sănătoase alimente din lume. Atunci când eşti greoaie şi balonată, consumă produse cu vitamina B12 şi te vei simţi mai bine. Algele marine conţin mai multe tipuri de vitamina B şi sunt singura sursă vegetariană a vitaminei B12. Conţin fier, calciu, potasiu, niacină, fosfor şi magneziu. Aceste alge au 56 dintre mineralele de care corpul nostru are nevoie, cât şi vitaminele A, K, C şi E. Cu cât algele sunt mai închise la culoare cu atât mai bine, asta înseamnă că au o concentraţie mai mare de minerale.

5 COMENTARII

  1. Daca ar fi sa fie asa inseamna sa nu ami mancam nimic pentru ca orice tip de mancare are ceva ce nu este foarte ok. Oricum sanatatea noastra este slaba fata de cei ce au trait acum cateva sute de ani.

  2. Totul este sanatos atunci cand nu bagam ca si condimente sau ingrediente alimente din supermarketuri. Eu am copilarit ni oras dar parintii mei aduceau in fiecare saptamana de la tara carne si alimente din propria gospodarie. Deci succes. Oricum, articolele foarte bine scrise. Bravo

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesajul tau
Numele tau