4 feluri prin care să reduci pierderea de memorie după menopauză

0
427

Nu are rost să ne ascundem: simptomele menopauzei-bufeuri, transpiraţii nocturne şi uscăciune în zona de jos- sunt oribile. Dar pentru unele femei, faptul că nu mai au menstruaţie, poate fi egal cu pierderea minţilor. Pierderea memoriei din timpul menopauzei este ceva de care multe femei se plâng. Studiile au arătat că 60% dintre femei au observat că au avut modificări de memorie nefavorabile în timpul perimenopauzei.

Din fericire, iată câteva feluri în care aceste simptome pot fi înlăturate. Fă aceşti patru paşi şi spune la revedere pierderilor de memorie.

Protejează-ţi inima
Inima şi capul tău au mai multe în comun decât crezi. Un studiu a arătat că bolile de inimă, hipertensiunea şi diabetul au fost asociate unui risc mai crescut de declin mental la femeile aflate trecute prin menopauză. Conexiunea se rezumă la buna circulaţie a sângelui prin corp. Cea mai bună metodă de a avea un creier sănătos este să îţi întreţii sistemul cardiovascular sănătos. Începi prin a ţine sub control problemele ca tensiunea arterială crescută, diabetul, colesterolul mare şi proastele obiceiuri cum ar fi fumatul.

Mergi la alergat
Ştii că sportul te face să te simţi mai bine, însă face de zece ori mai bine creierului tău. Studiile au arătat că exerciţiile au fost asociate unei rate mai mici de declin cognitiv în cazul femeilor care au trecut prin menopauză. Când nu ştii ce să faci, alege exerciţiile cardio. Acest tip de exerciţii pune inima la treabă şi îmbunătăţeşte sănătatea generală.

Fă-ţi un program de somn
Somnul poate fi foarte afectat de bufeuri. Atunci când nu dormi bine, stresul se instalează şi creierul tău o ia razna. Un studiu a arătat că femeile care dormeau cinci, sau mai puţine ore pe noapte, au dat dovadă de abilităţi cogntive mai slabe decât cele care dormeau şapte ore. Dar nici să dormi prea mult nu este bine. Şi femeile care dormeau mai mult de nouă ore pe noapte au prezentat un declin cognitiv. Extremele în ceea ce priveşte timpul în care dormi, cât şi diferenţele mari ale perioadelor de somn (într-o seară dormi 4 ore şi în altă 10) pot afecta negativ funcţiile creierului. Cel mai bine este să dormi în fiecare seară şapte sau opt ore pe noapte, indiferent de ce zi a săptămânii este.

Fii prietenă cu doctorul
O bună relaţie cu doctorul tău- cu ginecologul sau cu medicul de familie- este o parte principală a felului în care te descurci cu menopauza. Un studiu a arătat că o relaţie bună cu medicul de familie (contact vizual, înţelegerea sentimentelor, stabilirea ţelurilor), poate fi la fel de benefică pentru sănătatea pacientului, la fel ca o intervenţie chirurgicală minoră, sau ca efectul aspirinei luate zilnic pentru prevenirea bolilor de inimă. Dacă medicul de familie nu este cooperant în acest sens, încearcă să mergi la un specialist în menopauză cu care să te înţelegi aşa cum trebuie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesajul tau
Numele tau