Nutritionista Pooja Makhija vorbeste despre dieta indiana

0
25

Vara se apropie cu pasi repezi, asa ca oamenii de pretutindeni au inceput deja sa se bucure de mancarurile de vara si de fructele de sezon. Si, de asemenea, multi isi doresc sa slabeasca in aceste luni calduroase. De mult timp, exista tot felul de discutii despre cat trebuie sa mancam de fapt vara, cum sa pierdem in greutate vara, cum sa scapam de cearcane vara si asa mai departe. Cum sa luptam impotriva problemelor digestive vara, ca sa evitam constipatia sau balonarea? Putem sa mancam fructe bogate in zahar, mango de exemplu, daca vrem sa slabim? Nutritionista vedetelor de la Hollywood, Pooja Makhija, a oferit cateva sfaturi din dieta indiana, ca sa ne ajute sa ne controlam greutatea vara aceasta sau chiar sa scapam de kilogramele nadorite.

Hidratarea e cheia.

In lunile calduroase de vara, hidratarea e cheia. Pooja spune ca apa este unealta secreta pentru scaderea in greutate, dar si o modalitate de a arata mai tanara. Nutritionista ne recomanda sa bem 2-3 litri de apa pe zi vara, mai ales in orasele toride, pentru a ne mentine greutatea, a scapa de cearcane si a lupta impotriva caderii parului.

Citeşte şi  Macaulay Culkin - Cand indiferenta distruge inocenta copiilor

“Chiar si o deshidratare de numai 2% poate afecta memoria, comportamentul cognitiv, judecata etc. si poate provoca migrene,” a spus Pooja. De asemenea, ne avertizeaza ca nu trebuie sa asteptam senzatia de sete, caci ea apare atunci cand corpul este deja deshidratat in proportie de 40%.

Pooja lupta impotriva mitului carbohidratilor.

Se spune adesea ca, pentru a scadea in greutate, trebuie sa elimini complet carbohidratii din dieta. Pooja nu este adepta acestui stil de viata. “Corpul tau e ca o masina. Are nevoie de combustibil. Asculta-ti corpul, el iti da semnale,” explica ea. Pooja promoveaza, in schimb, moderatia. “Devii ceea ce mananci. Daca vrei sa fii sanatos, trebuie sa mananci sanatos.”

Distanta sociala fata de zahar.

Zaharul este una dintre cele mai nocive substante din alimentatia noastra. El creste riscul cresterii in greutate si este asociat cu o gama larga de afectiuni de sanatate. Pooja ne sfatuieste sa pastram o distanta cat mai mare fata de alimentele care contin zahar. Ea ne recomanda sa ne orientam spre o serie de alternative naturale mai sanatoase, precum indulcitorii pe baza de stevie.

Citeşte şi  Mod de viata sanatos in carantina de la o nutritionista a celebritatilor

“Natura ne-a oferit fructe dulci. Mango este un fruct foarte bun care poate fi consumat in loc de un desert,” spune ea. “Dar mango este bun daca este mancat, nu baut. De asemenea, nu il manca imediat dupa o masa. Fructele sunt bune daca sunt mancate ca snacks-uri intre mese.”

Mananca mese usoare si reci.

Vara, un lucru care ne afecteaza apetitul este gandul de a servi mancaruri calde. Din cauza temperaturilor ridicate de afara, mancarurile calde nu sunt atat de potrivite vara, pentru ca ne afecteaza sistemul digestiv. Pooja a declarat ca vara, prefera sa manance iaurt cu fructe sau salate.

O alta modalitate de a servi mese reci pe timpul verii este sa iti ingheti fructele. De exemplu, pepenele poate fi tinut la congelator pentru 10-15 minute, capatand o textura de slushee (gheata aromata). In aceeasi maniera poti folosi si fructe precum mango, mere sau portocale. Inghetata de suc de lime cu bucatele de fructe este o alta varianta potrivita pentru vara.

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesajul tau
Numele tau