Este dieta pentru fertilitate o alegere sanatoasa pentru tine?

Dieta de fertilitate este in mare parte o dieta sanatoasa. Consumul de alimente si bauturi dense este recomandat daca ramai in limita a 2000 de calorii pe zi pentru controlul greutatii. Limitarea bauturilor cu cantitati mari de zaharuri adaugate, grasimi saturate si sodiului este de asemenea ceruta. La fel si bauturile alcoolice sunt limitate.

Recomand urmatoarele:

  • Legume de toate tipurile – verde inchis; rosu si portocaliu; fasole mazare si linte; amidon; si alte legume.
  • Fucte, in special fructe intregi.
  • Cereale integrale.
  • Produse lactate, inclusiv lapte fara grasimi sau cu continut scazut de grasimi, iaurt si branza si/sau versiuni fara lactoza si bauturi de soia.
  • Alimente proteice, inclusiv carne slaba, pasari de curte si oua; fructe de mare; fasole, mazare si linte; nuci, seminte si produse din soia.
  • Uleiuri vegetale si uleiuri din alimente, cum ar fi fructe de mare si nuci..

USDA (Departamentul pentru Agricultură al Statelor Unite ale Americii) recomanda lapte degresat si iaurt fara grasimi sau cu continut scazut de grasimi, in timp ce dieta fertilitatii solicita in mod specific produse lactate cu continut complet de grasimi. Dieta de fertilitate limiteaza, de asemenea, si proteinele de origine animala.

Daca incerci sa pierzi in greutate in timp ce urmezi programul de dieta pentru fertilitate, poate fi necesar sa numeri caloriile pentru a te asigura ca nu mananci prea multe sau prea putine. Un numar ideal este de aproximativ 1500-1750 de calorii pe zi pentru pierderea in greutate – dar aceste cifre variaza in functie de o varietate de factori, cum ar fi varsta, greutatea, sexul si nivelul de activitate fizica.

In plus, persoanele cu o greutate normala ar putea avea nevoie sa numere calorii pentru a se asigura ca nu castiga sau nu pierd in timp de urmeaza planul de dieta de fertilitate. 2000 de calorii pe zi sunt de obicei recomandate pentru controlul greutatii.

Citeste si:  Dieta Montignac - o dieta de incredere si un stil de viata

Cu exceptia lactatelor cu continut ridicat de grasimi, recomandarile dietei de fertilitate pentru fructe, legume, proteine vegetale si cereale integrale reflecta ceea ce majoritatea expertilor in nutritie ar considera un plan alimentar sanatos.

Beneficii pentru sanatate ale dietei pentru fertilitate

Consumul mai multor alimente pe baza de plante iti va reduce aportul de grasimi saturate, ceea ce iti va ajuta sanatatea la modul general. Schimbarea acestor alimente cu optiuni mai bogate in fibre este, in general, o idee buna. Dieta de fertilitate limiteaza, de asemenea, zaharul, care este bun pentru inima. Cercetarile arata ca reducerea zaharului poate reduce riscul de diabet si alte afectiuni care sunt inluentate de o dieta slaba.

Dieta de fertilitate restrictioneaza, de asemenea, grasimile trans, care pot fi gasite in margarina, alimente prajite si unele produse de patiserie. Grasimile trans naturale, atunci cand sunt consumate in cantitati excesive, au fost legate de bolile de inima.

Riscuri ale dietei pentru fertiltiate

Desi exista riscuri comune asociate cu dieta de fertilitate, cercetarile spun ca este posibil sa obti prea mult fier. Este important sa discuti cu medicul tau despre aportul de fier, astfel incat sa nu exagerezi.

In plus, consumul prea multor lactate cu continut ridicat de grasimi poate duce la cresterea in greutate

Diete similare dietei pentru fertilitate

Dieta de fertilitate impartaseste caracteristici comune cu alte diete sanatoase bine cunoscute – iata diferentele

Dieta flexitara

Flexitar este o combinatie intre flexibil si vegetarian iar dieta flexitara poate fi putin sau mult din ambele. La fel ca dieta fertilitatii, dieta flexitara se bazeaza in mare masura pe proteine pe baza de plante si evita carbohidratii foarte rafinati si zaharul adaugat. Cu toate acestea, permite consumul moderat de carne, carbohidrati rafinati si zahar.

Citeste si:  Programul dietetic Jenny Craig sau cum sa slabesti cu alimente semipreparate

Dieta mediteraneeana

Dieta mediteraneeana pune accentul pe o multime de legume si cereale integrale – alimente care nu iti cresc glicemia. Acest lucru il face similar cu dieta fertilitatii. Cu toate acestea, in timp ce dieta mediteraneeana este puternic bazata pe plante, permite de asemenea o multime de pesti si pasari de curte ocazional. Aceste alimente nu sunt incurajate in dieta de fertilitate.

Desi poti pierde in greutate cu dieta de fertilitate, acesta nu este scopul tau principal; dieta este menita sa ajute femeile care au probleme cu a ramane gravide. Cu toate acestea, este o dieta in general sanatoasa. Impreuna cu recomandari privind activitatea fizica, dieta ar trbui sa iti imbunatateasca bunastarea generala si ar putea sa te ajute sa ramai insarcinata.

Aminteste-ti ca este posibil sa nu fie necesar sa urmezi o dieta pe termen lung sau scurt, iar multe diete de acolo pur si simplu nu functioneaza, in special pe termen lung. Desi nu sustinem trendurile dietetice sau metodele de slabire nesustenabile, iti prezentam faptele astfel incat sa poti lua o decizie in cunostinta de cauza care functioneaza cel mai bine pentru nevoile tale nutritionale, genetica, bugetul si obiectivele tale.

Daca obiectivul tau este pierderea in greutate, nu uita ca pierderea in greutate nu este neaparat acelasi lucru cu a fi cel mai sanatos sinelui. Exercitiile fizice, somnul si alti factori ai stilului de viata joaca un rol major in starea generala de sanatate. Cea mai buna dieta este cea care este echilibrata si se potriveste stilului tau de viata.

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesajul tau
Numele tau