Dieta cu grapefruit. Slabeste frumos in numai 12 zile

0
838

Una din incercarile ce au ca scop mentinerea siluetei dorite, o constituie dieta cu grapefruit, un regim alimentar ce abunda in consumul acestui fruct. Nu este o dieta severa cu restrictii dure, ci ajuta slabirea intr-un mod natural, treptat si fara efecte secundare. Asigurand un consum de maxim 1500 de calorii pe zi, aceasta dieta nu ar trebui sa produca disconfort sau o senzatie permanenta de foame.

Beneficiile grapefruit-ului in alimentatie

Grapefruit-ul este un fruct bogat in fibre, vitamina C si carbohidrati sanatosi, ce se recomanda foarte mult pentru sanatatea organismului. Astfel, consumul sau ajuta la imbunatirea sistemului imunitar, accelereaza metabolismul, arde grasimile acumulate in plus, reduce colesterolul, curata ficatul si previne aparitia pietrelor la rinichi. De asemenea, contine si acid folic, fosfor, mangan, niacina, acid pantotenic, mangan, riboflavina, potasiu si cupru, atat de folositoare corpului uman. Asigura detoxifierea organismului prin eliminarea toxinelor, imbunatateste starea generala, depresia, si unele afectiuni cronice. In consumul sau regulat, specialistii recomanda grapefruit-ul alb ca fiind mai eficient fata de cel rosu.

Ca si contraindicatii precizam ca sucul de grapefruit interactioneaza cu anumite medicamente in mod negativ, ce poate genera efecte secundare neplacute. Astfel, dieta cu grapefruit nu se recomanda bolnavilor sub tratament de tensiune, colesterol, depresivilor, in timpul tratamentului cu antibiotice si antireumatice. Utilizat si pentru tratarea afectiunilor circulatorii, a gingivitei si durerilor in gat, trebuie tinut cont ca este un citric care trebuie consumat cu precautie pentru stomac. Din ultimile cercetari rezulta ca grapefruit-ul poate preveni aparitia cancerului si poate repara ADN-ul deteriorat din celulele afectate.

Recomandarile dietei cu grepfruit

Pornita initial de la o dieta folosita in trecut si denumita dieta Hollywood, in prezent exista variante ale acestei diete in versiunea sa de 12 zile cu 2 zile pauza intre ele, sau doar de o saptamana. Pe parcursul acestor perioade se vor consuma alimente sanatoase cu moderatie iar fructele si legumele nu au restrictii. Legumele recomandate sunt morcovii, varza, mazarea, ardeii, castravetii, ridichiile, broccoli, salata verde si spanacul. Respectand regimul alimentar general sanatos, se vor evita alimentele procesate, cele de tip fast-food, prajelile, carnea grasa, lactatele bogate in grasimi, amidonul si dulciurile din comert. De asemenea, pe perioada dietei se recomanda evitarea consumului de cartofi si ceapa, precum si gustarile intre mese.

Ca o varianta de meniu, micul dejun trebuie sa contina suc de grapefruit fara zahar, doua oua fierte si putina sunca fara grasime, pranzul contine tot suc de grapefruit alaturi de un gratar din carne slaba si salata, iar cina trebuie sa contina pe langa un fel de mancare slab, inca un pahar din sucul amintit.

O modalitate mai severa a acestei diete contine la micul dejun doar suc de grapefruit si o cafea fara zahar, un pranz format din suc, doua oua fierte si o salata de rosii cu castraveti si lamaie, si o cina insotita de un gratar din carne slaba, sucul de grapefruit si 2 pahare cu apa.

Cina nu trebuie luata dupa ora 19, sarea se va folosi cu moderatie, uleiul nu este indicat iar condimentele nu au restrictii. De asemenea, se poate consuma cate o felie de paine prajita cu ceai fara zahar, cate un pahar de lapte degresat, carne slaba de vitel, pui sau curcan si legume trase in unt. Baza acestei diete o constituie consumul unui pahar mare de suc de grepfruit fara zahar la fiecare masa, care ajuta la arderea caloriilor si grasimilor depozitate. Acest fruct se poate consuma si in stare naturala, specialistii afirmand ca slabirea este mai accentuata asa decat prin consumul sucului.

Pentru ca reduce nivelul de insulina din sange, sucul de grapefruit poate fi consumat si pentru beneficiile sale aduse sanatatii, fara a se dori neaparat pierderea in greutate. Ca si dieta, sucul de grapefruit actioneaza pe termen lung si treptat, asigurand o pierdere in greutate de aproximativ 4 kg pe luna, aceasta fiind influentata si de metabolismul fiecaruia, precum si de respectarea regimului alimentar.

Aceasta dieta nu trebuie sa conduca la infometare, sa creeze efecte secundare sau restrictii calorice periculoase. Privarea de alimente poate duce la malnutritie, salbirea organismului si reducerea tonusului general.

Astfel, desi un pahar de grapefruit ajuta la revigorare si relaxare, fiind recomandat persoanelor epuizate sau care sufera de insomnii, restrictiile alimentare diminueaza aceste efecte, anuland chiar multe din proprietatile sale benefice pentru corp. Datorita gustului sau acru-amarui ce poate fi neplacut pentru anumite persoane, sucul de grapefruit se poate combina ocazional cu suc de portocale, lamaie sau cu putina miere, iar in obtinerea sa se va indeparta pielita exterioara de pe pulpa.

Sucul se prepara prin stoarcere inainte de consum pentru a fi proaspat, si nu se consuma in timpul mesei sau dupa, deoarece afecteaza procesul digestiei. Intrucat consumul de citrice poate produce carente in rezervele de calciu si magneziu din corp, se recomanda verificarea acestora si suplimentarea lor cu suplimente alimentare naturale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesajul tau
Numele tau