Daca poti face aceste 5 exercitii inseamna ca esti mai flexibila decat o persoana obisnuita

Exista persoane care isi pot misca membrele intr-un mod mai mult sau mai putin obisnuit. Acesta este un alt mod de a spune ca au o elasticitate mai mare si prin urmare sunt mai flexibile decat alte persoane. Aceasta abilitate este cunoscuta sub numele de hipermobilitate si poate fi un atu incredibil in cazul sportivilor si chiar artistilor precum cascadori sau interpreti de circ.

Am reunit pentru tine o serie de caracteristicfi pe care oamenii cu elasticitate mai mare par a le avea. Citeste mai jos in cazul in care doresti sa afli daca esti o persoana cu hipermobilitate. Cine stie, s-ar putea sa devi un cascador profesionist candva.

Testul Beighton este un test medical prin care se determina cata elasticitate are o persoana. Inutil sa spun, este intotdeauna mai bine sa aveti toate exercitiile urmatoare facute sub supravegherea unui specialist. Acest test consta in exercitii menite sa impinga flexibilitatea articulatiilor la limita. Aceste miscari sunt calificate de un specialist pe o scara de la 1 la 9. Se adauga un punct la scorul tau pentru fiecare parte a corpului unde termini exercitiul cu succes. Astfel, de exemplu, poti castiga 2 puncte cu mana stanga si dreapta, cate unul pentru fiecare mana, atat timp cat exercitiul este facut corect cu ambele.
Beighton, care a dezvoltat acest test considera ca o persoana cu 4 sau mai multe puncte are hipermobilitate. Cu toate acestea, chiar daca scortul rezultat este util, testul are unele defecte. De exemplu, arata care parti ale corpului sunt mai elastice dar nu indica nivelul de hipermobilitate. De asemenea, include unele articulatii importante cum ar fi umerii si gleznele.

Exercitiul 1: indoim cotul/coatele invers


Trebuie sa extinzi bratul cat poti de mult. Daca indoi de la incheietura mainii spre exterior va fi mult mai usor. Daca unghiul format de mana ta depaseste 10 grade sau mai mult inseamna ca ai primit un punct, Incearca acest exercitiu cu ambele brate, unul cate unul si aminteste-ti sa adaugi cate un punct pentru fiecare.

Citeste si:  7 alimente şi băuturi surprinzătoare care te deshidratează

Exercitiul 2: indoirea degetului mare de la mana

Pune-ti mana intr-un unghi de 90 de grade, indoaie incheietura spre exterior, extindeti degetul mare si cu ajutorul celeilalte maini trage-l incet catre antebrat pana il atinge. Daca poti sa faci acest lucru, adauga cate un punct pentru fiecare deget.

Exercitiul 3: indoirea degetului mic pana la 90 de grade

Exista doua versiuni ale acestui exercitiu. Pentru prima versiune, trebuie sa asezi palma in sus si sa iei degetul mic cu mana cealalta pentru a-l trage in jos asa cum vezi in imaginea de mai jos. A doua versiune consta in a face acelasi lucru cu exceptia faptului ca in loc sa folosesti doar un deget, tragi toate degetele mainii. Repeta procedura pentru fiecare mana si adauga un punct pentru fiecare daca poti indoi degetul mai mult de 90 de grade.

Exercitiul 4: indoirea genunchiului invers


In timp ce stai in picioare, pune toata greutatea pe un picior si incearca sa duci genunchiul inapoi negandindu-te la a-l indoi, pe cat posibil, pentru a extinde intregul picior. Repeta procedura pentru ambele picioare. Nu uita sa adaugi un punct pentru fiecare picior pe care l-ai putut indoi mai mult de 10 grade.

Exercitiul 5: atinge cu palmele podeaua tinand genunchii drepti

Stai in pozitia drept cu picioarele ferm fixate pe podea si fara a indoi genunchii. Incearca sa atingi podeaua cu ambele palme. Adauga cate un punt pentru fiecare palma cu care ai reusit sa atingi podeaua.

Este timpul sa tragem linie si sa calculam scorul!

Daca ai obtinut mai mult de 4 puncte la testul de mai sus inseamna ca poti avea sindromul de hiperlaxitate articulara. Suna infricosator dar in cele mai multe cazuri nu este daunator si majoritatea oamenilor sunt capabili sa traiasca cu el fara sa aiba probleme. Acesta este motivul pentru care este cunoscut sub denumirea de sindrom de hipermobilitate articulara benigna sau BJHS.
Aminteste-ti: este imposibil sa confirmi daca ai sau nu aceasta afectiune fara sa fi diagnosticat/a de un medic.

Exista cateva masuri pentru a preveni acest lucru:
– intinde-ti muschii
– evita sporturile extreme sau sporturile de contact direct
– fa exercitii de intarite musculara cu greutati mici si de preferinta izometrie
– evita supraincarcarea articulatiilor
– evita sedentarismul

Asta inseamna ca nu esti la fel de flexibil ca cineva cu BJHS, A nu avea flexibilitate mai mult decat de obicei nu este un lucru rau. Dimpotriva, inseamna ca esti intr-o stare perfecta pentru a face sport sau orice alta activitate. Cu toate acesta, din anumite motive, daca doresti sa iti sporesti flexibilitatea exista cateva exercitii care te-ar putea ajuta sa realizezi acestu lucru daca le faci in mod consecvent si cu aprobare medicala.

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesajul tau
Numele tau