Cum poti slabi in 14 zile cu Dieta DASH

0
2342

Dieta DASH are ca principal scop diminuarea presiunii sanguine si a colesterolului, asa cum o spune insasi numele sau, acronim  provenit din versiunea engleza Dietary Approaches to Stop Hypertension, insemnand Abordari dietetice pentru stoparea hipertensiunii. Desi este declarata una din cele mai sanatoase cure de slabire din SUA, aceasta este indicata in principal persoanelor diagnosticate cu diabet sau cu boli cardiovasculare, prin promovarea unui stil de viata sanatos. In aceasta dieta nu se tine evidenta caloriilor, nu se infometeaza si nu se insista asupra exercitiilor fizice, scopul ei principal fiind insanatosirea corpului si nu pierderea in greutate. Insa prin respectarea ei, se obtine o accelerare a metabolismului ce va duce treptat si la reducerea greutatii, fara a avea efecte secundare neplacute.

Principiile dietei DASH

  1. Reducerea cantitatii de sare consumata – Deoarece sarea favorizeaza retentia apei in corp si cresterea tensiunii arteriale, dieta recomanda atat consumarea ei in cantitate mica, cat si ocolirea alimentelor sarate.
  1. Reducerea consumului de grasimi saturate – Grasimile saturate consumate cu regularitate se depun pe vasele de sange, ingreuneaza circulatia sangelui si produc numeroase afectiuni. De aceea, reducerea acestui consum asigura o inima sanatoasa si o scadere sigura in greutate. Grasimile saturate de care amintim se regasesc in mezeluri grase, unt, uleiuri hidrogenate, branzeturi nedegresate si carne grasa, si pot fi inlocuite cu ulei de masline, avocado, nuci, seminte si carne de peste.
  1. Consumul de carne slaba si peste – Desi dieta DASH nu are restrictii drastice, se recomanda inlocuirea carnii bogate in grasimi cu o carne slaba de pui, vita sau peste.
  1. Limitarea consumului de galbenusuri de oua, la 4 galbenusuri pe saptamana.
  2. Consumul de nutrienti esentialiDieta DASH impune un consum obligatoriu de nutrienti esentiali ce se regasesc in fructe, legume, lactate degresate, cereale integrale, leguminoase si fructe oleaginoase, toate acestea asigurand inima sanatoasa si scaderea in greutate.
Citeşte şi  Dieta Montignac - o dieta de incredere si un stil de viata

Etapele dietei DASH

Dieta DASH este impartita in doua etape, prima fiind destinata scaderii in greutate si a doua mentinerii greutatii.

Prima etapa dureaza 14 zile si are la baza un consum de alimente bogate in proteine dar slabe in grasimi saturate, cum sunt lactatele degresate, soia, oua, sunca, lintea, fasolea si carnea slaba, un consum de acizi grasi esentiali de omega 3 din peste, avocado si ulei de masline, precum si un consum de fructe oleaginoase. In aceasta etapa se va regla tensiunea arteriala si se va pierde in greutate, evitandu-se consumul de fructe, alcool si cereale integrale.

In etapa a doua, se pot consuma alimentele din prima etapa la care se adauga fructele si cerealele integrale, cate 4 sau 5 portii pe zi.

Alimente permise si interzise

Pentru a exemplifica diversitatea de produse  ce pot fi consumate in cadrul acestei diete, prezentam mai departe o enumerare succinta a lor: soia, iaurt natural, somon, scrumbie, carne slaba, branzeturi slabe, avocado, ulei de masline, de nuci si de rapita. Toate legumele pot fi consumate in orice cantitate dorim, cu exceptia cartofilor si porumbului.  Alimentele ce trebuie inlaturate sau evitate sunt fainoasele, alimentele cu zahar, bautura cu cafeina, alcoolul si laptele.

Un exemplu de meniu cuprinde la micul dejun  1 banana, 1 felie de paine integrala cu margarina, o ceasca de cereale integrale si una de suc de portocale. Pranzul este format din o ceasca cu salata de pui si un sandvish cu paine integrala, iar la cina putem consuma 100 grame de carne de vita, 1 cartof copt cu o lingura de smantana, o lingurita de branza redusa in grasimi si una de praz tocat, o ceasca de lapte degresat si un mar mic.

Citeşte şi  6 metode uşoare de a îţi accelera metabolismul şi de a arde mai repede grăsimile

Pentru gustari putem consuma stafide, migdale si iaurt natural in cantitati reduse. Nefiind insa o dieta cu meniu impus, fiecare isi poate personaliza acest meniu cu alimenttele permise.

Concluzii

Dieta DASH este un stil de viata al carui regim pune accent pe cereale interale, legume, fructe si lactate degresate. Circulatia sangelui si incidenta bolilor cardiace se reduc datorita alimentelor bogate in omega 3, limitandu-se in acelasi timp consumul de zahar, sare si grasimi saturate. Aleasa ca cea mai buna dieta a anului 2013 in SUA, aceasta aduce o noua abordare a alimentatiei, care se realizeaza treptat si pe termen lung. De aceea, pierderea in greutate nu este mare la inceput, de aproximativ 2 kg in prima luna, in functie de metabolism si de respectarea interdictiilor. Se va elimina apa in exces din organism, se va normaliza nivelul glicemiei din sange, colesterolul va scadea si tensiunea arteriala va deveni normala. In termen de 6 luni se va ajunge la o greutate de echilibru care va ramane constanta in conditiile respectarii intocmai a dietei.

Astfel, daca esti supraponderal, fumator, hipertensiv sau diabetic, aceasta dieta DASH este ideala si va asigura o viata sanatoasa si o greutate constanta.  Se vor reduce cel mai mult grasimile din zona abdomenului, iar prin efectuarea exercitiilor fizice, asiguri un tonus muscular bun si forma dorita a corpului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesajul tau
Numele tau