Impactulu zincului asupra fertilitatii

Zincul este responsabil pentru multe funcții din organismul nostru. El activează limfocitele, previne diareea, îmbunătățește sistemul imunitar, înfluențează modul în care păstrăm amintirile, ne ajută să luptăm cu răcelile, ne ajută în vindecarea rănilor, previne deteriorarea retinei, dar și apariția osteoporozei și a pneumoniei. De asemenea, zincul are un rol foarte important în ceea ce privește fertilitatea la ambele sexe.

În urma tuturor studiilor realizate pe cobai, sa demonstrat faptul că un nivel optim de zinc, atât la femei, cât și la bărbați, îmbunătățește viața sexuală, fertilitatea și ajută la prevenirea malformațiilor și a avorturilor.

Cum influențează zincul fertilitatea bărbatului

Zincul joacă un rol important în ceea ce privește calitatea spermei pentru că s-a demonstrat că deficiența de zinc poate avea un efect negativ asupra volumului spermei, a viabilității, a mobilității și formei spermatozoizilor. Aceste aspecte sunt esențiale atunci când vorbim despre conceperea unui copil. De asemenea, nivelul scăzut de zinc poate scădea și nivelul testosteronului, iar acest hormon este responsabil nu doar de calitatea spermei ci și de activitatea sexuală a bărbaților. Valorile scăzute ale zincului au legătură cu fumatul, alcoolul și cafeina în exces.

Citeste si:  Beneficiile germenilor de varza rosie. Cum pot fi transformati germenii in preparate extrem de savuroase

Nanoparticulele de zinc au efecte antibacterine și pot omorî bacteriile ce apar în lichidul prostatic. Tot acestea sunt responsabile de consumul de oxigen al spermatozoizilor din plasma seminală.

Cum influențează zincul fertilitatea femeii

Carența de zinc poate duce la dezvoltarea ovariană anormală, dereglarea ciclului menstrual, iar în timpul sarcinii, femeile au nevoie de mai mult zinc, pentru că deficiența de zinc, în sarcină, poate duce la avort spotan, malformații ale fătului sau naștere prematură. Zincul este important și în perioada alăptării din cauza secreției de lapte.

Produsele alimentare care conțin zinc sunt: fasolea, fructele de mare, lactatele, nucile, carnea de vită și alunele. Acest oligoelement mineral se poate găsi și sub formă de supliment, dar nu se recomandă administrarea lui fără acordul medicului, pentru că intoxicația cu zinc este periculoasă.

Citeste si:  Râsul, medicament pentru trup şi suflet

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesajul tau
Numele tau