Cum scapi in mod natural de durerea cauzata de monturi, o afectiune a articulatiei metatarsofalangiene 1 a piciorului?

In ciuda a ceea ce multe persoane cred, tocurile inalte nu sunt sigurele responsabile pentru aparitia monturilor (diformitate a degetului mare al piciorului). Genetica este, de asemenea, de vina. Evident, purtarea tocurilor inalte adesea poate agrava problema, dar exista solutii pe care le putem folosi pentru a reduce durerea in mod natural. Chirurgia ar trebui sa fie intotdeauna ultima solutie dupa ce am eliminat toate variantele.

Existand aceasta problema in arborele meu genealogic am fost interesat sa aflu mai multe despre cum pot trata monturile (Hallux valgus), acele deformari ale degetului mare de la picior, intr-un mod natural. Totodata, iti ofer si cateva informatii despre cum iti poti alege pantofii potriviti pentru monturile tale.

1. Foloseste o minge de tenis


Este un exercitiu foarte simplu pe care il poti face: aseaza o minge de tenis pe podea si incepe sa o rulezi cu talpa piciorului, inainte si inapoi. Trebuie sa faci aceasta miscare 3-5 minute pentru fiecare picior. Chiar daca nu ai mont la un picior, poti sa faci exercitiul preventiv. Va fi relaxant pentru picioare ameliorand astfel si crampele.

2. Ridica prosopul folosind degetele de la picioare


Un alt exercitiu simplu pe care il poti face este sa pui un prosop pe podea, sa il apuci cu degetele de la picioare si sa il ridici. Poti repeta acest exercitiu timp de 5 minute stand pe scaun sau din picioare. Ceea ce face aceasta miscare a degetelor este sa iti intareasca picioarele si sa iti mentina degetele flexibile.

3. Stai pe varfuri


Incepe din pozitia stand in picioare, cu genunchii usor indoiti. Continua sa ridici calcaiele usor, pana cand toata greutatea ta este tinuta de degetele de la picioare. Acest lucru poate fi dureros si inconfortabil daca suferi de afectiuni ale degetului mare de la picior adica monturi, dar trebui sa incepi incetul cu incetul. De-a lungul timpului, muschii degetelor de la picioare se vor intari iar monturile vor inceta sa se reformeze.

Citeste si:  Ce s-ar putea intampla corpului tau daca incepi sa dormi fara perna

4. Mergi descult/a pe nisip cat mai des posibil


Aceasta ar putea sa nu fie posibil pentru toata lumea deoarece nu toti avem o plaja in apropiere. Dar nisipul ni-l putem procura. Acesta este un masaj excelent pentru picioare. Nu numai ca iti relaxeaza degetele de la picioare dar ajuta si la intarirea lor. Se va dovedi super benefic acest exercitiu, daca il putem numi asa, pentru cei ce sufera de artrita din cauza monturilor.

5. Tine picioarele in apa cu gheata


Dupa o zi lunga si stresanta, picioarele tale iti vor mulumi daca le bagi intr-un lighean cu apa calda si sare Epsom timp de 10-15 minute. Ca alternativa, poti folosi apa cu gheata timp de 10 minute inainte de culcare. In acest fel, toate umflaturile si inflamatiile se vor reduce.

6. Poarta o atela pe timpul noptii


Multi oameni au descoperit ca purtarea unei atele pe timpul noptii reduce durerea cauzata de monturi. Ceea ce face o atela este sa impiedice coliziunea primului si celui de al doilea deget de la picioare. Le poti purta noaptea in timp ce dormi. Este posibil sa nu se rezolve pentru totdeauna problema cu monturile dar pot reduce durerea si disconfortul.

7. Maseaza-ti piciorul cu ulei de masline


Masarea picioarelor o data sau de doua ori pe zi este o idee pe care o poti folosi pentru a-ti mentine degetele fexibile. Uleiul de masline cald iti va relaxa articulatiile. Incearca sa iti masezi degetele de la picioare timp de 15 minute fiecare si vei observa o diferenta mare in circulatia de la nivelul picioarelor. Utilizarea uleiului de masline te va ajuta sa iti misti degetele de la picioare mult mai usor.

Citeste si:  Atacurile de cord sunt in crestere la noile mamici cu varste de peste 30 de ani

8. Aplica curcuma pe inflamatia de la degetetul piciorului


Capsaicina este un alcaloid cheie pentru multe creme care ajuta la reudcerea durerii cauzate de inflamatie. Este, de asemenea, prezent in curcuma si de aceea poti incerca aplicarea pe monturi. Faci o pasta din curcuma cu apa si aplici pe zonele afectate. Este important sa lasi sa actioneze peste noapte astfel incat sa aiba timp pentru a-si face efectul.

Iti spuneam la inceputul acestui articol ca voi da un bonus despre cum sa iti alegi incaltamintea atunci cand degetele tale mari de la picioare sunt inflamate.

Ce trebuie sa cauti atunci cand cumperi incaltaminte


Nu este intodeauna placut sa cumperi incaltaminte atunci cand suferi de inflamatii la degetele de la picioare. De aceea treuie sa cauti incaltaminte in functie de cateva caracteristici simple:
– incaltamintea cu toc inalt trebuie sa fie in partea de jos a listei tale deoarece iti poate afecta mai rau picioarele. Iti va impinge degetele si mai mult in lateral astfel crescand durerea.
– cauta incaltaminte cu botul lat, astfel incat montul sa aiba spatiu suficient pentru a nu se simti presat. O talpa lata din cauciuc este, de asemenea, un plus deoarece va oferi suport suplimentar.
– mare atentie la materialul din care este facuta incaltamintea. Cauciucul si pielea elastica sunt deale pentru monturi. Stai departe de materialele mai dure care iti vor afecta mai rau inflamatiile de la deget provocandu-ti mai multa durere.
– mergi la podolog pentru a obtine o diagnosticare exacta a picioarelor. Iti va spune despre ce ai nevoie sa faci si ce nu si ce sa cauti cand iti vei mai cauta incaltaminte.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesajul tau
Numele tau