Cum sa calculezi ora perfecta pentru somn si trezit

Afla ora perfecta de somn.

Ne petrecem o treime din viata, dormind sau incercand sa dormim. Si totusi, statisticile spun ca fiecare al 3-lea adult din Romania nu doarme suficient. Sunt multi oameni obositi! Timpul petrecut pe taramul viselor este crucial pentru creierul nostru, care ne reincarca nivelul de sanatate, chiar si de frumusete. Aceasta problema ar putea fi rezolvata usor daca stim la ce ora sa ne culcam.

Verzuliu, vrea ca toti cititorii sai sa se odihneasca in sfarsit, asa ca am analizat momentul perfect pentru somnic.

1. Incepem prin alegerea orei la care ne vom trezi


Pentru a seta cel mai bun program de somn trebuie sa stabilim mai intai ora la care ne trezim. Cele mai recente cercetari indica faptul ca nu exista nici o diferenta intre a te trezi dimineata devreme sau a dormi pana dupa amiaza tarziu. Dar este crucial sa retinem ca, daca dorim sa ne trezim fresh trebuie sa setam ca alarma sa sune la aceeasi ora, 7 zile pe saptamana.

2. Stabilim de cat timp avem nevoie pentru somn


Cantitatea de somn necesara se schimba de-a lungul vietii. Cand eram copii trebuia sa dormim pana la 14 ore, dar la varsta de 20-40 de ani, avem nevoie de 7 pana la 9 ore de somn. Gandeste-te de cat somn ai nevoie pentru a te trezi cu nivelul de energie la maxim si asculta-ti corpul pentru a afla care este cantitatea perfecta pentru tine.

3. Calculeaza la ce ora sa mergi la culcare


Odata ce ai setat ora de trezire si ai aflat de cate ore ai nevoie pentru a trezi cu bateriile incarcate, ai formula perfecta pentru ora exacta la care trebuie sa te culci. Daca respecti acest program, corpul tau se va simti in mod natural somnoros la momentul necesar si te vei trezi usor.

Citeste si:  Ce este anxietatea de seara si cum o controlam pentru a avea un somn linistit

Sa spunem ca, pe baza varstei si experientei tale, sti ca ai nevoie de 7 ore de somn si decizi ca te vei trezi la 8 dimineata in fiecare zi. in aceasta situatie, ar trebui sa te culci la ora 1. Dar, daca decizi sa schimbi programul si sa te trezesti la 6 dimineata, din acel moment at trebui sa fi deja pe taramul viselor la 23:00, in fiecare zi.

4. Mai devreme nu este neaparat mai bine


Se crede adesea ca oamenii trebuie sa mearga la culcare in jurul orei 22:0 pentru a avea un somn de o calitate mai buna. Dar cercetarile recente de la Harvard au dovedit ca acest lucru este gresit. Oamenii de stiinta spun ca bufnitele de noapte au reusit sa functioneze bine in timpul zilei, atat timp cat au avut un program regulat de somn. Deci, daca te duci la culcare la 3 dimineata si te trezesti la 10 dimineata, este bine, atat timp cat faci in mod constant acest lucru.

5. Pastrarea unui program consistent de somn este cheia


Cel mai bun lucru pe care il poti face pentru a avea un somn bun este sa te culci la aceeasi ora in fiecare zi. Nu numai ca iti va usura adormirea, dar iti va da si un plus de inteligenta si fericire. Pe de alta parte, faptul ca nu dormi suficient in timpul saptamanii si dormi mai mult in weekend duce la diabet, obezitate si probleme cardiovasculare.

Citeste si:  Ce se intampla daca porti un corset modelator?

6. Daca te culci tarziu ai nevoie de igiena suplimentara a somnului


Inainte de somn nu e bine sa vezi un film prea interesant si nu fi flamand/a. Nu este recomandat sa te culci intr-un mediu luminos sau zgomotos. A avea grija de lucruri simple , precum pusul telefonului pe silentios si folosirea draperiilor opace, poate, de asemenea, imbunatati drastic modul in care te vei trezi.

Care sunt obiceiurile tale de somn? Ai folosit unul dintre aceste sfaturi si te-ai trezit mai bine?

Nu vrei sa imi spui?
Uite iti spun eu: inainte de somn nu mananc dar nici foame nu imi este, pun telefonul pe silentios sau se pune singur fiind activata functia de culare, ma uit la tv la ceva nici foarte interesant dar nici foarte plictisitor incepand cu ora 23:00 si ma duc asa usor spre somn.De la ora 23:30 nu ma mai ridic din pat. La cel mult 24:00 am adormit. Alarma este setata sa ma trezeasca la ora 7:00.

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesajul tau
Numele tau