Chiar este cazul să te îngrijorezi că mănânci prea multe fructe?

0
515

Iată câteva păreri ale specialiştilor despre această modă, în care zahărul este inamicul numărul unu.
În cazul în care nu ai observat până acum, internetul este plin în ultima vreme de diete care exclud zahărul şi asta din motive întemeiate. Zahărul îţi poate sabota complet dieta. Există însă şi persoane, inclusiv celebrităţi, care duc asta puţin cam prea departe, lăudând beneficiile pe care le-au avut atunci când au renunţat complet la zahăr, inclusiv la fructe, pentru a slăbi aşa cum şi-au dorit.
Dar este oare chiar atât de sănătos să te lipseşti complet de sucurile de fructe şi de fructe cum ar fi pepenele? Conform celor spuse de nutriţionişti, majoritatea zvonurilor sunt doar nişte abureli. Aşa că de unde a început această idee greşită să circule, cum că fructele nu sunt bune atunci când vrei să slăbeşti? Primul motiv a fost acela că există o confuzie în ceea ce priveşte argumentele pro şi contra în problema zaharurilor naturale VS zahărului adăugat.
Zaharurile naturale se găsesc în fructe, produse lactate şi legumele care conţin amidon, iar corpul şi creierul le folosesc pe aceastea pentru a se alimenta. Dacă ne vom lipsi de aceste zaharuri naturale, probabil că am ajunge să experimentăm un deficit major de energie. Fructele conţin şi o mulţime de nutrienţi care te ajută să stai departe de dulciuri şi de asemenea previn crizele glicemice. Atunci când consumi zaharuri naturale, cum sunt cele din fructe, lactate şi legumele care conţin amidon, vei beneficia de nutrienţi ca fibrele şi proteinele. Zahărul adăugat, cel care se regăseşte în sucurile acidulate, ori în cele cu diverse arome, sau în mâncarea procesată, acela este motivul pentru care toate tipurile de zahăr au ajuns să fie văzute ca inamici.
Pe scurt, zaharurile naturale sunt sănătoase, iar cele adăugate nu sunt sănătoase.
Există însă ceva de care ar trebui să ţii cont: prea mult zahăr, de orice tip ar fi, va fi egal cu un nivel crescut de zahăr în sânge, lucru care va duce la eliberarea insulinei în corp. Insulina este hormonul responsabil cu depozitarea grăsimii, în special în zona abdomenului. Un consum excesiv de zahăr a fost asociat unui risc crescut de boli cardiovasculare şi diabetului. Aşa că şi prea multe fructe pot să îţi facă rău. Însă asta nu înseamnă, în nici un caz, că ar trebui să renunţi complet la ele. Dacă vei mânca bine porţionat, totul va fi în ordine.
Ar trebui să consumi între două şi trei porţii de fructe pe zi, conform nutriţioniştilor. O porţie înseamnă o cană de fructe de pădure, sau de orice alt fruct tăiat felii, un fruct de mărime medie, ori jumătate de grapefruit.

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesajul tau
Numele tau