Cele mai rele 8 alimente din frigiderul tău

13
1136

Unele dintre proviziile pe care le ai în frigider, s-ar putea să nu fie atât de sănătoase pe cât crezi.
Cei mai mulţi oameni se gândesc la frigiderul lor ca la o zonă nutriţională sigură, un loc în care pot găsi mâncare mai puţin procesată, cum ar fi fructe şi legume, iaurt şi lapte. Adevărul este însă că unele dintre proviziile pe care le-ai făcut, s-ar putea să nu fie chiar atât de sănătoase pe cât crezi. De fapt, conform rezultatelor unui studiu, se pare că mulţi dintre noi tindem să mâncăm prea mult atunci când avem la dispoziţie alimente care au fost numite sănătoase, deoarece în mod subconştient, le considerăm mai puţin săţioase. Soluţia? Să ştii care sunt inamicii, aşa încât să îţi fie mai uşor să ai doar alimente cu adevărat sănătoase în frigider, chiar şi când vine vorba de condimente. Dacă nu le ai în casă, nici nu le vei mânca, e foarte simplu.

Laptele şi iaurtul degresat

Până acum trebuie să fi aflat că grăsimile sănătoase- cum sunt cele din avocado, nuci şi uleiuri- sunt bune pentru tine. Cu toate astea, tot eşti tentată să cumperi acele produse lactate cu conţinut scăzut de grăsime nu? Ei bine, conform unor noi studii, cercetătorii au descoperit că persoanele care consumau lactate grase, prezentau un risc cu 46% mai scăzut să facă diabet într-o perioada de 15 ani, faţă de cei care consumau lapte, iaurt şi brânză cu puţine grăsimi. Şi dacă asta nu te convinge, ar trebui să ştii că un alt studiu, în cadrul căruia au participat 18.000 de femei de vârstă mijlocie, ne spune că acelea care au consumat lactate grase, au avut cu 8% mai puţine şanse de a deveni obeze în timp, comparativ cu cele care mâncau mai puţine lactate cu multă grăsime.
Laptele integral şi iaurtul gras sunt mult mai bune decât varianta lor mai slabă. Nu doar că au un gust mai bun, dar nutriţioniştii cred că datorită cantităţii mari de grăsime, acestea ajută la senzaţia de saţietate, într-un final reducând aportul total de calorii şi ducând la scăderea în greutate.

Legumele congelate cu sos

Legumele congelate sunt un mod grozav prin care îţi poţi lua porţia de verzituri, fără a îţi face griji că acestea se vor strica şi pe lângă asta au şi un bonus nutriţional deoarece ele sunt tratate termic aproape de ferma de la care provin, astfel că nu îşi pierd prea multe dintre calităţile nutritive. Cu toate astea, evită acele pungi care au şi sosuri incluse. Conţin mult mai multă grăsime şi sare decât dacă fi pus tu acasă o bucăţică de unt. O cană de brocoli, conopidă şi morcovi simpli, conţin cam 34 de calorii 40mg sodiu. În comparaţie cu ele, o cană de legume congelate cu sos inclus, conţine 141 de calorii şi 693mg sodiu, dar şi 7 grame de grăsimi saturate. Aşa că rămâi la cele simple şi pune tu acasă puţin ulei de măsline peste ele sau o bucăţică de unt.

Maioneza

Indiferent că o iubeşti sau nu, chiar nu are rost să negăm faptul că ea se găseşte în cam toate frigiderele. Dar ţinând cont că doar o lingură de maioneză poate avea 100 de calorii, acest sos poate transforma un simplu sandwich, într-o bombă cu calorii. Muştarul este o bună alternativă, dar dacă simţi nevoia unei texturi mai cremoase şi a unei arome bogate, încearcă sosul pesto, care conţine şi ulei de măsline, sănătos pentru inimă.

Pâinea albă

Probabil că ai impresia că simpla franzelă albă este o bază pentru sandwich-uri care nu îţi poate face nimic rău. Însă pâinea albă este făcută cu făină rafinată, din care au fost eliminate huştele şi germenii dar şi proteinele şi nutrienţii esenţiali. Pe lângă faptul că are un conţinut scăzut de proteine şi fibre, în comparaţie cu pâinea din făină integrală, studiile arată că această făină rafinată poate fi periculoasă pentru inimă. Încearcă să cumperi pâine din făină integrală, care nu este bună doar pentru că te va ajuta să slăbeşti, însă conform studiilor, s-ar putea să te ajute să trăieşti mai mult. Certetatorii au descoperit că un consum crescut de cereale integrale a fost asociat unei rate de mortalitate mai scăzute cu 15%, în special în cea cauzată de bolile cardiovasculare. Asigură-te că pe eticheta ambalajului pâinii scrie făină integrală 100% şi are ştampila Consiliului Cerealelor Integrale.

Carnea procesată

Anul trecut, specialiştii au prezentat un raport care susţinea faptul că mezelurile şi carnea procesată sunt carcinogene. Un grup format din 22 de cercetători din 10 ţări, au evaluat peste 800 de studii efectuate asupra cărnii şi cancerului şi au ajuns la concluzia conform căreia, carnea conservată sau cea afumată, pot duce la formarea anumitor substanţe chimice cauzatoare de cancer. Mai mult decât atât, aceste tipuri de carne conţin adesea aproximativ 1.000 de mg de sodiu/porţie, adică aproape jumătate din cantitatea recomandată zilnic. Cercetătorii au descoperit că persoanele care mănâncă doar câteva zeci de grame de carne procesată pe zi, prezentau un risc cu 42% mai mare de a face boli de inimă şi cu 19% un risc mai crescut de a face diabet de tip b. Alte studii au arătat că prin consumul de carne conservată de doar câteva ori pe lună, există riscul să faci boala obstructivă pulmonară cronică. Poţi să consumi astfel de cărnuri în continuare, dar asigură-te că le bagi în frigider numai pe cele organice, care nu conţin nitraţi şi o mulţime de sare.

Sucul

O simplă doză de suc conţine aproximativ 140 de calorii şi 10 linguri de zahăr, ceea ce nu îl face deloc băutura ideală pentru a-ţi potoli setea şi stai liniştită că nici sucul dietetic nu este mai bun. De fapt, cel mai mare studiu legat de aceste produse, a descoperit faptul că prin consumul a două sau mai multe sucuri dietetice pe zi, poate creşte riscul de boli de inimă, în cazul unor femei de altfel sănătoase, cu până la 30%. Un alt rezultat al studiului spune despre consumatorii de sucuri dietetice că au cu 50% mai multe şanse de a muri din cauza unei boli cardiovasculare. Şi mai grav este consumul combinat de suc normal şi suc dietetic, deoarece acesta a fost asociat la adulţi, sindromului metabolic, unei tensiuni arteriale crescute, depunerii de grăsime în zona abdomenului şi rezistenţei la insulină, fapt ce creşte şansele de a face boli de inimă şi diabet de tip B. Cu siguranţă sucurile nu sunt o băutură pe care să o ai în frigider mai ales dacă ai copii sau adolescenţi în casă. Extra caloriile din aceste băuturi îndulcite sunt un factor important în obezitatea copiilor. Rămâi la apă, suc de fructe sau ceai cu gheaţă, doar să ai grijă cu cantităţile de suc de fructe.

Îngheţata

Ce e mai uşor decât să iei nişte îngheţată pentru desert. Chiar dacă şi îngheţata mai grasă are doar 150 de calorii la ½ cană, acea mică găletuşă poate să îţi dea calculele peste cap. Dacă vei mânca direct din recipientul în care vine îngheţata, cu siguranţă vei consuma două sau trei porţii în doar câteva minute, ceea ce va duce la nişte cantităţi de grăsimi, zahăr şi calorii, mult mai mari decât ţi-ai fi dorit. Îngheţata este unul dintre alimentele care te poate face să o mănânci în cantităţi necontrolate, aşa că dacă vrei să te bucuri de ea, cumpără îngheţate pe băţ sau la cornet, ca să poţi ţine porţiile sub control. Sau şi mai bine, poţi chiar tu să umpli nişte forme de îngheţată cu iaurt grecesc în care ai amestecat fructe, miere sau chiar un fursec sfărâmat şi să le bagi la congelator.

Cartofii congelaţi

Nu îţi face iluzii că dacă mănânci cartofi prăjiţi făcuţi de tine, sunt mai sănătoşi decât cei de la fast food. Cei mai mulţi cartofi congelaţi sunt introduşi pentru câteva secunde în ulei fierbinte înainte de a fi îngheţaţi. Conţinutul de sare şi grăsimi este mai mare decât în cazul celor proaspeţi pe care îi faci acasă. Rezultatele unui studiu au arătat faptul că prin consumul anumitor alimente, unele persoane se îngrăşau mai repede ca altele. Cine era vinovatul? Cartofii prăjiţi. Dacă vei mânca o singură porţie de cartofi prăjiţi în fiecare zi, te vei îngrăşa cu 7.5kg în patru ani. Mai bine învaţă cum să îţi faci singură cartofii prăjiţi-taie cartofii cu tot cu coajă(există 60 de tipuri diferite de fitochimicale şi vitamine în coajă), adaugă puţin ulei de măsline şi puţină sare şi bagă-i la cuptor.

13 COMENTARII

  1. Noi decidem ce avem în frigider în momentul în care facem cumpărături. Ceea ce ni se vinde la TV sau online asupra unor alimente aparent sănătoare, nu e mereu real. Eu aleg să nu cumpăr astfel de alimente și merg și pe ideea prezentată și de Sarah Krieger, purtătorul de cuvânt al Academiei de Nutritie „If you don’t have it, you’re not going to eat it or use it, it’s as simple as that”!

  2. Eu nu mai tin cont de reclame si sunt foarte stricta cand imi fac cumparaturile. Prefer sa merg mai des la magazin si sa iau alimente proaspete, decat sa le tin mai multe zile in frigider. Gatesc in fiecare zi, eu fiind vegetariana si pentru fata mea mai folosesc doar putina carne si peste. Asa am limitat si risipa.
    Insa nu pot renunta la chiflele alea mici si pufoase din magazin. Pentru mine sunt ca un drog.

  3. Ioi, m-ai speriat 🙂 ! Vroiam sa merg pe iaurt slab in cadrul curei de slabit, ca no au si de 10 ori mai putine calorii decat cele normale, desi la gust aproape ca zici ca-s medicamente. Restul alimentelor stiam si eu ca sunt de evitat!

  4. asa fac si eu cartofii prajiti – la cuptor! doar ca eu adaug multe, multe condimente si mai putina sare. la capitolul carne procesata recunosc, si eu am in frigider asa ceva. si niste iaurt degresat… dar in rest, incerc sa nu mai mananc tot felul de prostii

  5. Inghetata nu imi lipseste din congelator vara! Oricat de nociva ar fi, mi se pare mult mai buna decat daca as pune eu la congelator iaurt cu fructe de exemplu.
    Cartofi congelati nu am cumparat niciodata, insa legume congelate da…in special iarna.
    Cred ca tine putin de antrenament in privinta cumparaturilor. Ajungi sa te obisnuiesti sa cumperi anumite lucruri, incat le pui din instinct in cosul de cumparaturi.

  6. Unele alimente mentionate de tine mie chiar imi lipsesc din frigider. De exemplu maioneza , mie una nu imi place si foarte rar o prepar sau cumpar. Iar sucurile am ceva vreme de cand am renuntat la ele si chiar daca cumpar cred ca cel putin o saptamana am din ea.

  7. As adauga in lista si margarina, pentru cei care inca o mai cumpara. Mi se pare unul dintre cele mai rele alimente.
    Am inteles ca iaurtul grecesc e mai benefic fata de cele low fat, low cal etc. A, da, si iaurturile cu fructe sunt groaznice.

  8. Oh Doamne….sunt atatea lucruri interzise pe care nu ar trebui sa le mancam…dar eu iubesc painea…..imi place inghetata…..imi place mult si iaurtul mai slab…..dar si sucurile :(( Dar ai dreptate…..trebuie sa avem grija de noi….si incetul cu incetul sa ne schimbam stilul de viata 😛 Bun articol! :*

  9. Cand vine vorba de alimentatie trebuie sa recunosc ca nu sunt cea mai cuminte. Incerc sa imi respect anumite principii, dar mai calc stramb, ca orice om.
    In frigider nu am niciodata produse lactate cu putine grasimi, din contra, consum produse lactate destul de grase, si prefer lapte si iaurt proaspat, mai ales ca am aceasta posibilitate. aleg un iart simplu si pun ce fructe ci prefer sa aleg un iaurt simplu si pun ce fructe vreau, cereale sau gem de casa.
    Nu imi place deloc maioneza, nu am cumparat niciodata pentru acasa cartofi congelati si cred ca s-a intamplat de 2-3 ori sa cumpar produse semi preparate.
    Cred ca cel mai important e sa constientizam ce punem in cosul de cumparaturi si de fiecare data sa ne punem intrebarea daca este ok produsul si daca merita sa il cumparam.

  10. Stiam ca laptle si iaurtul degresat sunt periculoase pentru sanatate despre celelalte alimente nu stiam nimic. Foarte interesant acest articol. M-a ajutat sa inteleg mai bine anumite lucruri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesajul tau
Numele tau