In secolul al XVII-lea, consumul de cafea era pedepsit cu moartea. Pe atunci, se credea ca lichidul negru avea efecte de alterare a mintii. Iti dai seama unde se ajunsese?
Din fericire, acum putem bea cata cafea dorim, iar varietatea de compusi pe care ii contine s-a dovedit benefica pentru sanatate.
Bineinteles au existat multe discutii despre cat de multa cafea este ok sa vem pe parcursul unei zile.

Verzuliu a decis sa afle cate cani cu mult prea iubita noastra bautura sunt bune pentru corpul nostru si cand este prea mult. Am pregatit si un bonus la finalul acestui articol. Pana atunci o luam pas cu pas.

Cantitatea potrivita de cafea aduce beneficii inimii


Un grup de oameni de stiinta din Germania a aflat, cofeina face ca celulele din vasele de sange sa reactioneze intr-un anumit mod. Imbunatateste modul in care functioneaza aceste celule facandu-le sa functioneaze la fel ca si cele tinere. Cercetatorii considera ca 4 cani pe zi reprezinta cantitatea de care avem nevoie pentru a mentine inima mai tanara.

Citeste si:  Omnicron se răspândește destul de rapid. La ce ne putem aștepta în noul an?

Consumatorii de cafea traiesc mai mult


De-a lungul anilor, cercetatorii au observat ca bautorii obisnuiti de cafea sunt mai putin susceptibili de a fi afectati de diferitele probleme de sanatate. Lista include boli de inima, accident vascular cerebral, leziuni, boli respiratorii, infectii si diabet. Un studiu masiv pe 400.000 de oameni a constatat ca persoanele care beau cafea zilnic au mai putin sanse sa moara fata de persoanele care au redus consumul de cofeina.

Evident, nu exagera.


Chiar daca bei frecvent cateva cani sau mai multe, nu exagera deoarece pot aparea anumite complicatii de sanatate. Consumul de peste 6 cani de espresso pe zi creste riscul la boli de inima cu pana la 22%.

Citeste si:  Jocurile educative-solutia pentru o minte agera

Ce face cafea nesanatoasa?


Daca bei mai mult de 6 cani pe zi, nu numai cofeina poate fi daunatoare pentru sanatatea ta. Multi iubitori de cafea isi incarca bauturile cu zahar si lapte sau frisca acestea adaugand calorii si grasimi, care la randul lor pot produce potentiale probleme de sanatate. Desi este adevarat ca o cantitate potrivita de cafea neagra reduce riscul de diabet, adaugarea indulcitorilor, laptelui si aromelor creste nivelul zaharului din sange.

Bonus: cum masuram aportul de cofeina?


Cafea nu este singura sursa de cofeina. Cofeina poate fi gasita si in alte alimente. Putem folosi calculatoarele online pentru cofeina pentru a intelege cat de multa consumam.

Tu cate cani de cafea consumi zilnic? Ce pui in cafea? Ai incercat sa te lasi?

Articolul precedentCe se intampla daca porti un corset modelator?
Articolul următorLista alimentelor pe care le poti si nu le poti manca din dieta Keto.

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesajul tau
Numele tau