Care este vârsta reală a tenului tău?

Tu şi pielea ta nu aveţi neapărat acceaşi vârstă. De aceea ea te arată mai matură decât eşti, de cele mai multe ori. Acest lucru se întâmplă din cauza poluării, a stilului de viaţă şi a greşelilor de îngrijire.

Nu-ţi mai lăsa pielea agresată şi ţine cont de câteva reguli de îngrijire. La „interior”, ai nevoie de fructe şi legume proaspete, peşte, seminţe şi o doză de hidratare – cu apă plată şi ceai verde. La exterior, pielea ta are nevoie de răcorire, regenerare şi catifelare.

La baza piramidei alimentelor ce îţi fac viaţa sănătoasă, stau cerealele integrale şi pastele – fibrele contribuie la detoxifiere, dându-i fermitate, complexul de vitamine B ce previne apariţia petelor şi siliciul, ce stimulează producţia de colagen (fibrele din această proteină opresc „căderea” pielii).

În continuare, legumele sunt cele îţi asigură un plus de vitamina A, care ajută celulele să se regenereze. Fără „vitamina pielii”, cea mai importantă pentru noi, tenul va avea un aspect uscat. Antioxidanţii din fructe şi legume luptă cu ridurile profunde şi te ajută să radiezi de sănătate. În schimb, fructele, în special cele bogate în vitamina C au şi un alt atu, pe lângă antioxidanţi – te ajută să menţii colagenul „în formă”. Pielea noastră începe să resimtă lipsa lui începând de pe la 30 de ani.

Citeste si:  Cum tratezi psoriazis la maini si picioare? Ce stii despre psoriazis palmoplantar?

Proteinele din lapte şi din carne sunt repsonsabile de producţia de enzime şi hormonii te fac să străluceşti. Acii graşi din Omega 3 din peşte se află printre cele mai eficiente remedii antiîmbătrânire, şi cui nu-i place ideea de a arăta tânără şi la 50 de ani? Ba mai mult, te protejează de arsuri solare şi repară celulele. O altă sursă de proteine pentru refacerea structurii pielii găseşti în gălbenuş.

În vârful piramidei se află uleiurile bune şi seminţele iar acestea le găseşti sub formă de nuci, alune, migdale etc. Iar uleiurile de susan şi de soia, folosite în salate, îmbunătăţesc digestia şi îţi asigură nutrienţii esenţiali pentru piele (minerale, vitaminele A, E şi complexul B).

Citeste si:  Magia masajului

Pentru că ţinem foarte mult la felul în care ne arată tenul, şi în general pielea, trebuie să ţinem cont că, cu cât avem mai mult grijă să respectăm anumite reguli cotidiene, cu atât vom arăta mai frumoase pe zi ce trece. Este vorba despre ţigări, ce te secătuiesc de rezervele de vitamina C, apoi este soarele, care pe timp de vară, pielea expusă prea mult timp se ridează mai uşor, nu faci mişcare destulă, iar ţesuturile şi muşchii îşi pierd tonusul. Chiar dacă stresul este astăzi un factor negativ în viaţa noastră, măcar încearcă să nu te încrunţi pentru că pielea se deformează şi un ultim lucru, de care ar trebui să ai grijă, este somnul suficient – prea puţin somn, îţi oboseşte tenul la propriu şi îţi vor apărea cearcăne şi pungi sub ochi. Pungile sub ochi, de asemeni, se formează şi din cauza deshidratării, de aceea trebuie să bei ceva mai multă apă decât de obicei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesajul tau
Numele tau