Cand trebuie sa te odihnesti mai mult?

0
399

Să merg la sală, sau să nu merg la sală?..Câteodată asta este o întrebare potrivită pe care să ţi-o pui.
De cele mai multe ori răspunsul e undeva la mijloc, însă pe măsură ce capeţi experienţă, vei reuşi să îţi dai seama care este răspunsul corect. Însă cu siguranţă sunt circumstanţe în care chiar ar trebui să alegi odihna în locul mersului la sală.

Nu sunt sigură dacă am răcit sau nu
În cazul răcelilor, eu urmez regula “mai sus de gât”. Dacă simptomele apar mai sus de nivelul gâtului (strănut sau nas care curge), ar trebui să poţi face exerciţii moderate cel mult, însă dacă simptomele apar mai jos de zona gâtului (congestie în piept), ar trebui să te odihneşti. S-a dovedit faptul că exerciţiile fizice grele afectează în mod negativ funcţionarea sistemului imunitar, ceea ce duce şi la prelungirea bolii. Pe lângă asta, nimeni nu vrea să ia răceala de la tine, aşa că poate ar trebui să stai acasă în loc să împrăştii microbii în toate părţile la sală.

Sunt aşa de obosită că nu pot nici să…
Poate că pare foarte admirabil să te târăşti dimineaţa din pat şi să mergi la sală, însă câteodată asta nu este indicat. Chiar dacă oboseala ta este din cauza muncii, a problemelor de acasă ori din cauză că ai exagerat cu exerciţiile, mersul la sală în aceste condiţii este egal cu un dezastru şi părţile corpului care deja sunt stresate, vor avea şi mai mult de suferit, ceea ce nu este normal. Oboseala cronică poate fi un semn important că ceva nu este în regulă, ori cu sănătatea ta, ori cu programul tău. Mişcarea uşoară poate fi de ajutor pentru creşterea nivelului de energie, însă evită antrenamentele intense, corpul tău îţi va mulţumi. Să nu vrei să te ridici din pat fiindcă te simţi aşa de bine sub pătură că nu îţi vine să te mişti, este o scuză, să nu vrei să te mişti fiindcă nu îţi poţi deschide ochii de oboseală, este cu totul altceva.

Prânzul?Nu am timp de aşa ceva.

Toţi avem perioade în care pauza de prânz este un lux pe care nu ni-l permitem. Poate că ai alergat în toate părţile şi nu ai avut timp să mănânci sau să bei. Însă nu îţi faci nici o favoare dacă te înfometezi, te deshidratezi şi apoi îţi chinui săracul organism cu un antrenament. În loc să faci asta, foloseşte-te de acel timp ca să poţi să te refaci şi să mergi ziua următoare la sală. Acelaşi lucru se aplică şi pentru cazurile în care ai avut probleme cu stomacul şi când nu ai putut să mănânci sau să bei, chiar dacă greaţa şi senzaţia ciudată din stomac, dispar, organele principale, inima şi plămânii, au nevoie de calorii, nutrienţi şi lichide, pentru a funcţiona corect. Scade intensitatea antrenamentelor pentru o vreme, ca să îi dai corpului ocazia să se refacă.

Citeşte şi  Încearcă aceste 10 remedii făcute în casă pentru simptomele de gripă şi răceală

Am probleme cu genunchiul (sau altă parte a corpului)..
Dacă te-ai rănit, este timpul să iei o pauză. Nu ai nimic de câştigat forţându-ţi acea parte a corpului să treacă prin încă un antrenament. Nu se va vindeca dintr-o dată doar pentru că tu ai fost convinsă că va fi mai bine dacă tu continui să o forţezi. Fă o pauză mai lungă, sau fă exerciţii care să nu implice acea parte a corpului, astfel încât să nu te trezeşti peste un timp că trebuie să stai pe bară săptămâni la rând. Regula după care eu mă iau, este că dacă după trei zile de odihnă nu este ok, atunci e timpul să merg la doctor.

Am rupt sala în două

Ca să poţi face antrenamente de mare intensitate în continuare, este nevoie să te şi odihneşti astfel încât organismul tău să se poată pregăti pentru următoarea tură de antrenamente. Dacă ai început să urmezi un program progresiv, crescându-ţi volumul exerciţiilor şi al greutăţii lor, este important să o laşi mai uşor la fiecare câteva săptămâni, pentru a da corpului ocazia să ajungă şi el la zi şi să se adapteze antrenamentelor. Fără o săptămână mai uşoară din când în când, există riscul ca organismul tău să nu se mai poată vindeca, ceea ce poate duce la plafonări şi răniri.

Mă dor toate cele

Este normal să faci febră musculară şi să nu poţi scăpa de ea o zi sau două după un antrenament greu. Însă dacă nu îţi poţi mişca încheieturile cum trebuie şi dacă simţi dureri, atunci mai bine lasă-te. Dacă vei continua, rişti să îţi distrugi încheieturile, ligamentele şi tendoanele. Acordă corpului timp să se vindece şi să se refacă, astfel încât să devină mai puternic, în loc să îl forţezi să continue şi să existe şansa unei vindecări mai lente şi de lungă durată.

Citeşte şi  6 lucruri care s-au întâmplat atunci când am renunţat la produsele lactate pentru 3 săptămâni

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesajul tau
Numele tau