8 beneficii ale piersicilor pentru sănătate

Este dovedit faptul că fructul cu sâmbure are un efect anti balonare. Piersicile fac parte din familia fructelor cu sâmburi, alături de nectarine, prune, caise și cireșe. (Fapt amuzant: totuși acestea sunt înrudite cu migdalele!) Pe lângă faptul că sunt de-a dreptul delicioase, în special atunci când sunt bine coapte, piersicile oferă câteva beneficii unice pentru sănătate. Iată care sunt cele 8 motive pentru care merită să consumați acest fruct minunat acoperit cu puf, atunci când îl găsiți din abundență.

Piersicile sunt bune la digestie

Piersicile de mărime medie vă oferă aproape 10% din cantitatea de fibre necesare zilnic. Pe lângă faptul că piersicile previn constipația și susțin o bună sănătate a sistemului digestiv, fibrele din piersică ajută la gestionarea nivelului glicemiei din sânge. De asemenea, piersicile conțin probiotice, care hrănesc bacteriile benefice din intestine având un rol antiinflamator, oferindu-vă imunitate și bună dispoziție.

Piersicile sprijină sistemul imunitar

Piersicile oferă un real suport imunității având în vedere 3 perspective. O piersică de mărime medie vă furnizează peste 15% din cantitatea necesară zilnică de vitamina C. Câteva tipuri de celule ale imunității au nevoie de acest nutrient pentru producția, funcția și protecția acestora. Vitamina A din piersici (un fruct de mărime medie vă oferă 10% din necesarul zilnic) ajută la formarea mucoaselor din tractul respirator. Membranele mai puternice formează o barieră protectivă mult mai bună pentru a ține germenii departe de fluxul sanguin. În plus, piersicile susțin o bună imunitate datorită proprietăților lor anti-microbiene naturale.

Piersicile îmbunătățesc, de asemenea, frumusețea pielii

Pe lângă faptul că acestea joacă un rol anti-oxidant și anti-inflamator piersicile conțin beta caroten și vitamina C, care susțin sănătatea pielii. Beta-caroten-ul este înrudit cu vitamina A și ajută la protecția pielii împotriva razelor solare, oferă o culoare plăcută a pielii și o strălucire naturală. Vitamina C este necesară pentru a forma colagenul, a îmbunătăți elasticitatea pielii și pentru a preveni apariția ridurilor. Piersicile sunt de asemenea, hidratante, având în vedere că peste 85% dintr-o piersică proaspătă este formată din apă.

Piersicile vă protejează ochii

Luteina și zeaxantina din piersici ajută la protecția retinei și a lentilei și reduce apariția riscului de degenerescență maculară și cataractă, două tulburări oculare comune. În plus, vitamina A din piersici ajută la susținerea vederii sănătoase. Deși rară, o adevărată deficiență de vitamina A poate duce la o afecțiune numită xeroftalmie, care poate deteriora vederea normală și poate duce la orbirea nocturnă – altfel spus, la incapacitatea de a vedea la lumina slabă.

Piersicile pot scădea riscul de a apărea cancerul

S-a dovedit faptul că antioxidanții polifenoli din piersici stopează creșterea și răspândirea celulelor canceroase, mai ales în cazul cancerului la sân. Un studiu făcut prin interogarea femeilor de 24 de ani se remarcă două fructe ce formează o reală barieră protectivă. Un consum mai mare de fructe de pădure și piersici este asociat cu un risc mai scăzut de apariție a cancerului la sân ca urmare a lipsei de estrogen în ceea ce privește femeile care se află după perioada de menopauză.

Piersicile ajută la controlul greutății

Cercetări recente arată că, compușii bioactivi din piersici au proprietăți anti-inflamatorii și anti-obezitate. Capacitatea lor de a regla nivelul de zahăr din sânge și nivelul insulinei, precum și conținutul de fibre și apă fac ca piersicile să reprezinte o alegere inteligentă pentru gestionarea greutății.

Piersicile ajută la sănătatea creierului

Antioxidanții care se găsesc în piersici sunt cunoscuți pentru a combate stresul oxidativ, ce reprezintă un dezechilibru între producția de radicali liberi care afectează celulele și capacitatea organismului de a se opune efectelor nocive ale acestora. Acest fruct aduce nenumărate beneficii în ceea ce privește sănătatea creierului, datorită faptului că stresul oxidativ este cunoscut ca fiind un factor ce poate cauza boli neurodegenerative, cum ar fi Alzheimer.

Piersicile sunt utile pentru controlul tensiunii arteriale și îndepărtează balonarea

Potasiul dintr-o piersică (un fruct mediu furnizează 8% din obiectivul recomandat zilnic) ajută la reglarea tensiunii arteriale, acționând ca un diuretic natural ce îndepărtează excesul de sodiu și lichid din corp. Acesta scade presiunea asupra inimii și a arterelor, iar în plus, vă scapă de balonare.

Cum să introduceți mai multe piersici în planul alimentar?

Piersicile pot fi savurate atât în mâncăruri delicioase, cât și în dulciuri. Faceți smoothie-uri din piersici; adăugați piersici în făina de ovăz sau în fulgii de ovăz și lăsați peste noapte; faceți piure pentru sosuri, budincă sau fructe congelate; încorporați piersicile în plăcintă, faceți un desert din fructe cu glazură și alte dulciuri; sau savurați-le așa cum sunt.

Piersicile sunt foarte bune la grătar, adăugate în salate, făcute salsa sau amestecate cu salată de varză. Spre deosebire de cireșe, piersicile continuă să se coacă chiar și după ce au fost culese. Dacă preferați o piersică foarte bine coaptă mixată la blender, puneți-o într-o pungă de hârtie la temperatura camerei pentru a accelera procesul de coacere.

Citeste si:  7 alimente şi băuturi surprinzătoare care te deshidratează

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesajul tau
Numele tau