7 alimente şi băuturi surprinzătoare care te deshidratează

3
320

Renunţă la cele de mai jos dacă te confrunţi adesea cu sezaţia de sete.

Iată câteva sfaturi de care să ţii cont în timpul verii, când doar câteva de minute de mers prin arşiţă îţi dau senzaţia că ai gura uscată iască. Şi deşi probabil că încerci să eviţi băuturile cunoscute ca fiind deshidratante, ca alcoolul sau cafeaua (sau dacă încerci să faci un efort bând mai multă apă), s-ar putea să mănânci, sau să bei alte lucruri care te fac să te dezhidratezi. Iată şapte alimente şi băuturi de la care ar trebui să te abţii atunci când este foarte cald.

1. Sucul

O doză de suc rece şi acidulat poate părea revigorantă, însă zahărul din aceste sucuri are un efect hyponatremic, ceea ce înseamnă că extrage apa din ţesuturi. Pe lângă asta, cofeina din unele sucuri, cum este cola, acţionează la fel ca un diuretic, făcându-te să urinezi mai des. Combină aceste efecte şi te vei alege cu o băutură care te va face să te simţi complet uscată în loc să te hidrateze.

2. Energizantele

La fel ca sucul, cele mai multe băuturi energizante, au un efect dublu deshidratant, fiind pline de zahăr şi cofeină. Atunci când încerci să treci cu bine de o zi călduroasă, mai bine bea un pahar de apă rece. Deshidratarea te poate face să te simţi ameţită şi obosită, aşa că doar bând apă, te-ai putea revigora.

Citeşte şi  6 mituri desfiinţate despre OMG

3. Snack-urile sărate

La fel ca şi zahărul, sarea funcţionează ca un aspirator care suge apa din celule, crescând riscul de deshidratare. Aşadar, cu cât vei mânca mai multe cipsuri, covrigei ori floricele, cu atât rişti să te deshidratezi mai tare. În loc să iei cu tine la piscină o pungă de snack-uri sărate, mai bine umple-ţi o geantă termoizolantă cu pepene, piersici sau felii de castraveţi.

4. Sosul de soia

Sosul de soia este practic sare lichidă, dar cu un gust delicios. De fapt, o singură lingură din acest sos, conţine mai mult de o treime din cantitatea de sare pe care ar trebui să o consumi pe zi. Aşa că de aceea după ce mănânci un preparat chinezesc, simţi nevoia să bei o mulţime de apă. Ca să reduci cantitatea de sare ingerată, încearcă un sos de soia cu un nivel scăzut de sodiu.

5. Pătrunjelul

Deşi sună ciudat, plantele ca pătrunjelul, sunt pline de proprietăţi diuretice, iar studiile au arătat că extractul de seminţe de pătrunjel te poate face să urinezi mai des decât de obicei. Asta nu înseamnă că dacă vei adăuga o mână de verzituri tocate peste mâncare te vor face să mori de sete. Dar ai putea ţine cont de asta, dacă obişnuieşti să mănânci mult pătrunjel.

Citeşte şi  Cand trebuie sa te odihnesti mai mult?

6. Asparagus-ul

Asparagus-ul nu doar că face urina să miroasă puţin ciudat, după ce îl mănânci, dar te poate face să mergi mai des la toaletă. Asta deoarece conţine un aminoacid numit asparagină. Acest element conţine sulf, cel care este vinovat de mirosul ciudat. Este şi diuretic, ceea ce îţi face corpul să elimine apa. Ca şi în cazul pătrunjelului, dacă vei mânca asparagus din când în când, nu te vei deshidrata. Dar dacă obişnuieşti să mănânci zilnic, ai putea ajunge să suferi de sete.

7. Mesele bogate în proteine

Indiferent că vorbim de o friptură mare, de un pui rumenit, ori de o bucată de somon, atunci când vei consuma prea multe proteine, rinichii vor produce urină mai concentrată, fapt ce te pune în pericolul de a te deshidrata. De aceea, dacă ai o dietă bogată în proteine, unele studii spun că ar trebui să încerci să bei mai multă apă.

3 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesajul tau
Numele tau