10 căi naturale împotriva stresului

Fie că este vorba de o relaţie tumultoasă, presiune la locul de muncă sau oricare alt factor de stres, Mama Natură ne oferă toate felurile de plante care ne pot ajuta să trecem peste stres. De la o bucată de ciocolată care reduce stresul hormonal, până la mirosul de lavandă, care îşi poate relaxa trupul, iată 10 remedii organice care îţi oferă relaxare.

  1. Levănţică

Ritmul alert de la muncă nu te lasă să dormi noaptea liniştit? Încearcă aromaterapia cu levănţică, pentru a te ajuta să-ţi înlăture toate gândurile care-ţi mişună prin minte. Cunoscută pentru calităţile sale ce oferă relaxare şi un somn liniştit, levănţica, care provine din bazinul Meridian, tratează cu succes şi insomniile. Fabricat din flori uscate şi uleiuri esenţiale de plante, produsele sunt puse la dispoziţie în mai multe forme, inclusând prafuri, loţiuni de corp, ceaiuri şi lumânări.

  1. Cartofi dulci

În momentele în care vrei să scapi cu orice preţ de anxietate, ţine minte următorul lucru: cartofii dulci acţionează ca un mecanism puternic împotriva stresului deoarece aroma lor dulce este concentrată în carbohidraţi. Pentru început, cartofii dulci sunt bogaţi în fibre, care ajută să digeri mâncarea încet şi într-o manieră uşoară, menţinându-ţi psihicul şi emoţiile într-un echilibru continuu.

  1. Muşeţel

Există unele nopţi în care mintea noastră pur şi simplu nu se mai opreşte; în alte nopţi, corpul. În cele din urmă, muşeţelul poate ajuta. Conform cercetărilor efectuate de către un centru specializat pe studiul despre cancer, europenii şi asiaticii consumă cel mai frecvent ceai. Acest studiu a fost efectual pe animale pentru a suprima spasmele musculare şi, se pare, că au avut efect asupra organismului.

Notă: Femeile gravide şi persoanele care sunt alergice la fân este bine să consulţi un medic înainte să de a folosi muşeţel.

  1. Ciocolată neagră
Citeste si:  Apa minerala: Beneficii pentru sanatate, contraindicatii si proprietati

Iubitori de ciocolată, bucuraţi-vă! Iată o scuză plauzibilă pentru care poţi mânca ciocolata preferată într-un mod regulat (ca şi cum ai avea vreun motiv).  Specialiştii arată că, mâncând un singur pătrat de ciocolată neagră, reducem nivelul de stres, dar şi anxietatea. În plus, bucuria de a mânca ceea ce ne place, declaşează eliberarea de endorfine în creier, care oferă un impuls de fericire imediată. Două beneficii hormonale într-un singur cubuleţ de ciocolată neagră.

  1. Sunătoare

Sunătoarea este o plantă perenă care creşte în sălbăticie într-o mare parte a lumii. Este preţuită pentru tratarea depresiei uşoare şi temporare. Este cel mai des consumată sub formă de ceai sau ca supliment alimentar pe bază de plante. Specialiştii afirmă faptul că aceasta îmbunătăţeşte semnificativ starea de spirit şi creşte interesul activităţilor celo care suferă de o depresie uşoară. Cu toate acestea, sunătoarea nu este acceptată pentru tratamentele împotriva depresiei grave. Din cauza anumitor interacţiuni negative posibile cu anumite alimente, este bine să consultaţi un medic înainte de a o utiliza.

  1. Lapte

De multe ori aţi auzit oameni care aveau stări de somnolenţă după ce au avut parte de o cină copioasă. Spre exemplu, curcanul mâncat la cină (care conţine triptofan – aminoacid de bază din proteine naturale) include amino-acizi pe care îi găsim şi în lapte. Lapte cald te poate ajuta să dormi, dar nu pentru că ar conţine triptofan. De fapt, specialiştii arată faptul că triptofanul afectează doar o fază a somnului şi anume acela de adormire, însă nu încurajează un somn liniştit pe tot parcursul nopţii. Dacă pentru tine consumul de lapte este util, consumă-l.

  1. Floarea pasiuni

Ai vreo întâlnire sau un deadline care te apasă? Studiile asupra florii pasiunii arată că aceasta provine din sudul Statelor Unite. Specialişti şi cercetători din centre medicale au susţinut faptul că folosesc această floare pentru pacienţii care suferă de nervi, stres si anxietate. Este o plantă foarte bună pentru a te calma.

  1. Unt de arahide
Citeste si:  Alimente antioxidante pentru piele

Stare de iratibilitate sau concentrare slabă din cauza lipsei de somn? Specialiştii afirmă faptul că ambele simptome arată faptul că trupul tău are nevoie de energie, iar consumul de unt de arahide te-ar putea ajuta. Alunele sunt bogate în vitamina B6 care ajută la stabilizarea sângelui din lapte şi a  stării de spirit. Alege untul de arahide pentru a evita excesul de zahăr pentru a evita efectele negative ale acestuia. Serveşte-l pe pâine prăjită dimineaţa şi cu siguranţă vei fi mai mult decât mulţumit.

  1. Rădăcină de valeriană

Cu ajutorul valerinei, cultivată în Europa, Japonia şi Statele Unite, oameni de toate vârstele au susţinut faptul că această plantă oferă odihnă. Specialiştii arată faptul că aceasta conţine un fel de sedativ care are efect asupra corpului, deşi ingredientele care provoacă acest lucru sunt încă necunoscute. Folosit ca infuzie sau tinctură, valeriana poate fi găsită în aproximativ 60 de forme, incluzând tablete, sucuri, ceai sau pastile. Cu toate astea, discută înainte cu medicul tău, pentru că poate cauza şi efecte negative atunci când intră în reacţie cu anumite aliemnte sau medicamente.

  1. Cereale integrale

Simţi nevoie de o explozie de fericire? Mâncaţi o porţie sănătoasă de cereale integrale care conţin un complex special de carbohidraţi. Acestea declanşează eliberarea de serotonină, un neuro-transmiţător cunoscut şi sub numele de „feel good hormone”, care te ajută să te calmezi, să te relaxezi şi să fii fericit. Carbohidraţii ideali sunt incluşi cereale integrale (pâine, cereale etc), precum şi leguminoase (mazăre, fasole, linte).

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesajul tau
Numele tau