10 alimente care luptă contra răcelii şi gripei

0
904

Milioane de români răcesc sau fac gripă în fiecare an. Dar le poţi învinge pe amândouă cu ajutorul acestor remedii naturale.
Există peste 200 de tipuri de viruşi care pot cauza răceala. În cazurile grave, o răceală te poate face să ajungi la spital cu pneumonie, cu o infecţie a urechilor, ori cu o criză de astm. Milioane de oameni contractează virusul influenza în fiecare an şi aproape 200.000 de mii dezvoltă complicaţii atât de severe, încât au nevoie de spitalizare, în vreme ce aproape 36.000 de oameni mor din cauza lor. Acele medicamente pentru răceală cărora li se face reclamă la televizor, sunt cel mult discutabile şi nu întotdeauna au efect. Din fericire îţi poţi curăţa corpul şi întări sistemul imunitar, cu alimente la îndemâna oricui. Iată mai jos 10 dintre aceste tratamente naturale.

Supa de pui/găină
Mama ta avea un motiv întemeiat pentru care la primele semne de răceală, imediat îţi pregătea un bol plin cu această supă. Nu doar că te hidratează, ajutându-te astfel să lupţi contra virusurilor, dar de asemenea reduce inflamaţia ce declanşează simptomele specifice şi care poate cauza răceli mai dese. Nu este încă foarte clar care dintre ingrediente este cel mai benefic, însă cercetătorii cred că este vorba de combinaţia dintre toate acele legume sănătoase şi carnea de pui. Şi supele din comerţ par să aibă efect, însă trebuie să te asiguri că sunt versiuni organice şi nu din acelea pline de chimicale, care îţi pot înrăutăţi starea de sănătate.

Citricele
Vitamina C, care cel mai des poate fi găsită în citrice, este un antioxidant ce reduce simptomele răcelii cu până la 23%, după cum arată studiile. Un rezumat a 21 dintre aceste studii, ne spune că şi dacă vom consuma între unu şi opt grame din această vitamină, tot îşi va face eficient efectul, cantităţi pe care le poţi lua din suplimente alimentare sau din citrice, ardei roşii, brocoli, varza de Bruxelles, dovleacul plăcintar, papaya, cartofi dulci, cât şi din roşii. Unii oameni au probleme digestive atunci când consumă prea multă vitamina C, aşa că dacă şi tu observi că este ceva în neregulă, încearcă să reduci cantitatea.

Usturoiul, ceapa şi prazul
Vrei să prepari o supă şi mai sănătoasă? Pune în ea şi mult usturoi şi ceapă dar şi praz. Toate acestea, în combinaţie, conţin antiseptice cu spectru larg şi compuşi care îţi vor întări sistemul imunitar. În cadrul unui studiu efectuat asupra a 142 de persoane, jumătate dintre voluntari au primit suplimente cu usturoi, iar cealaltă jumătate un tratament placebo. 65 dintre cei care au primit tratamentul placebo au răcit, în vreme ce din grupul celor care au primit usturoi, doar 24 au prezentat simptomele specifice bolii. Un alt plus al usturoiului este că desfundă sinusurile (şi ţine spiritele rele departe :))

Ghimbirul
Băuturile cu ghimbir vor face mai mult decât să îţi aline gâtul iritat. Această rădăcină conţine sesquiterpene, care au ca ţintă rinovirusurile, cea mai comună familie de virusuri care cauzează răceala şi de asemenea conţine substanţe care calmează tusea. Luptă contra durerilor şi febrei, fiind un sedativ blând, aşa că te poate ajuta să te odihneşti atunci când nu te simţi bine. Poţi adăuga câteva linguri de fâşii de ghimbir în ceai, dar poţi şi să cauţi capsule masticabile, însă acelea au cantităţi foarte mici de ghimbir. Bonus? Ghimbirul este şi un foarte bun energizant. Ai grijă la cantitatea de ghimbir pe care o adaugi în ceai, deoarece acesta este foarte iute, în special dacă rădăcina este mai bătrână.

Mierea
Mierea este lăudată pentru faptul că poate vindeca o mulţime de afecţiuni, de la arsuri – pune puţină miere pe arsură cât poţi de repede, pentru a grăbi vindecarea- până la tăieturi şi zgârieturi – mierea are proprietăţi antiseptice, de aceea, ea funcţionează într-un mod asemănător peroxidului de hidrogen. Pentru că atunci când iei miere, aceasta formează pentru scurt timp o peliculă pe interiorul gâtului, este foarte utilă în calmarea iritaţiei, iar proprietăţile sale antioxidante şi antimicrobiale, ajută în lupta contra virusurilor, bacteriilor şi fungilor. Mierea de hrişcă are cei mai mulţi antioxidanţi, iar cea de trifoi cei mai puţini.
Atenţie: Nu da miere copiilor de sub un an. Sistemul lor imunitar nu este suficient de dezvoltat pentru a lupta contra botulismului infantil, care poate apărea din cauza sporilor de bacterii din miere.

Iaurtul
Iaurtul conţine o bacterie numită Lactobacillus reuteri, despre care s-a aflat că împiedică reproducerea virusurilor care îţi invadează organismul atunci când răceşti. Nu toate firmele produc iaurt care să conţină această bacterie, aşa că citeşte înainte eticheta şi alege-l pe cel potrivit. Ar fi recomandat să faci iaurtul în casă, deoarece nu este deloc complicat şi este mult mai sănătos.

Alimentele bogate în seleniu
Doar 30 de grame de nuci braziliene au o cantitate de seleniu peste necesarul zilnic recomandat, mineral ce ajută la fortificarea sistemului imunitar. De fapt, o singură nucă braziliană conţine cam 70 de micrograme de seleniu, de aceea este cea mai eficientă dintre toate tipurile de nuci. Un kilogram de astfel de nuci costă aproximativ 60 de lei şi le poţi comanda de pe internet. Atunci când ai suficient seleniu în corp, acesta va creşte producţia de citokine, lucru ce contribuie la eliminarea virusului gripal. Poţi obţine seleniu şi din alte surse, cum ar fi fructele de mare. Homarii, moluştele, scoicile, racii, tonul şi codul, toate conţin seleniu.

Vinul roşu
Resveratrolul şi polifenolii care se regăsesc în vin, lucrează la fel ca şi acea bacterie din iaurt: când virusurile răcelii sau gripei ajung în organism, încep să se înmulţească, iar cele două elemente încep să lupte pentru a stopa acest proces. Ca să obţii rezultate cât mai bune, ia un pinot noir, deoarece acest tip de vin are cel mai mare nivel de resveratrol, conform studiilor. Nu consumi alcool deloc? Atunci poţi să mănânci nişte frunze de viţă, sau alune, ale căror cojiţă roşie este de asemenea plină de resveratrol.

Ciupercile
Ingredient important în medicina mai multor popoare, ciupercile cresc producţia de citokine, celule care contribuie în eliminarea infecţiei din corp. Tot ele conţin şi polizaharide, o altă clasă de compuşi ce susţin sistemul imunitar. În medicina tradiţională chineză, cele mai utilizate ciuperci contra răcelii şi gripei sunt shiitake, maitake şi diferite tipuri de reishi.

Piperul negru
Deşi atunci când îl tragi pe nas, te face să strănuţi, acest condiment te poate ajuta să scapi de strănutat atunci când răceşti. Amestecă piper negru cu puţin ghimbir pisat şi oţet, iar această combinaţie te va ajuta să absorbi mai bine substanţele benefice ale tratamentelor pe care le urmezi, naturale sau nu. Piperul negru este foarte bogat în piperină, alcaloid despre care se ştie că luptă împotriva febrei şi are proprietăţi de calmare a durerii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesajul tau
Numele tau