Cum ferim copii scolari de gripa si bolile de sezon

0
189

Sezonul rece poate da batai de cap parintilor si copiilor scolari. Timpul tot mai scurt petrecut in aer liber, alimentatia saraca in minerale si vitamine, programul scolar si activitatile extracurriculare supra solicitante sunt doar cativa dintre factorii care slabesc sistemul imunitar.

Un sistem imunitar slabit inseamna imbolnaviri mai dese, forma de boala mai grave si mai lungi si oboseala accentuate. In sezonul rece virusul gripal si nu numai pot avea efecte grave asupra sanatatii fizice a copiilor scolari dar si asupra starii psihice, iar impactul asupra rezultatelor scolare poate fi nefast.

Imbolnavirea copiilor in anotimpul rece poate fi prevenita prin respectarea unor reguli simple de igiena si prin masuri de intarire a sistemului imunitar.

Reguli de prevenire a imbolnavirii copiilor
Un organism sanatos este unul curat, deci spalarea mainilor cu apa si sapun este o operatiune ce trebuie realizata la intrarea in casa, inainte de mese dar si dupa ce au fost efectuate temele pentru scoala. Apa si sapunul sunt agenti care lupta eficient impotriva germenilor si a bacteriilor.

Respectarea programului de somn. Odihna este un element cheie care ajuta la mentinerea sistemului imunitar si a sanatatii psihice in parametrii optimi. Lipsa somnului este un factor care determina instalarea bolilor, insa are efecte nefaste si asupra cresterii, dezvoltarii si a sanatatii neuronale. Un elev care nu doarme suficient are rezultate slabe la scoala, este iritat, anxios si posomorat.

Fumatul pasiv este un factor care determina slabirea sistemului imunitar. Statisticile au scos la iveala ca, copii, fumatori pasivi sunt predispusi la dezvoltarea unor boli cronice, precum astm si rinita alergica. Fumul de la tigara este un factor care afecteaza si sanatatea aparatului cardio-vascular dar si activitatea neuronala.

Citeşte şi  Cum gestionăm utilizarea tehnologiei de către copii

Organizarea unui program de sport si miscare in aer liber. Studiile realizate in timp au demonstrat ca scolarii care fac activitati sportive organizate se bucura de o sanatate mai buna dar si de rezultate scolare exceptionale. Aceleasi statistici au scos la iveala ca sportul organizat influenteaza cresterea si imbunatateste gandirea logica. Copii care efectueaza activitati fizice organizate au un sistem imunitar mai puternic, iar bolile pe care le contacteaza se manifesta sub forme usoare.

Respectarea unui program de plimbare in aer liber. Cateva minute de mers in aer liber sunt suficiente pentru a ajuta sistemul imunitar sa functioneze in parametrii optimi. Cele 10 minute de mers pe jos pana la scoala, sau 30 de minute petrecute in aerul racoros alaturi de colegi dupa orele de curs, fac adevarate minuni asupra sitemului imunitar.

Organizarea unui program de activitati adecvat varstei. Programul scolar destul de incarcat si volumul mare de teme sunt factori care slabesc sistemul imunitar. Nu putine sunt situatiile in care scolarii au de indeplinit si alte sarcini, unele impuse, altele dorite, care suprasolicita organismul si slabesc sanatatea In astfel de situatii oboseala acumulata determina instalarea rapida a bolilor de sezon, manifestate prin temperatura, tuse, stranut, durere in gat, s.a

Metode eficiente de intarire a sistemului imunitar la scolari
Alaturi de regulile menționate în rândurile anterioare care previn imbolnavire iata si cateva metode eficiente care imbunatatesc starea de sanatate a scolarilor si in sezonul rece.

Adoptarea unei diete echilibrate acasa si la scoala
O dieta echilibrata este cheia unei sanatati fizice si psihice a copiilor de scoala. Respectarea orelor pentru mesele principale si oferirea de alimente bogate in vitamine sustin buna functionare a organismului. Lipsa fructelor si a legumelor, dar programul dezordonat sunt factori ce determinta instalarea bolilor. Copii scolari trebuie sa manance cat mai multe alimente fara aditivi alimentari, fapt pentru care mezelurile si alimentele procesate ar trebui evitate. Gustarile scolarilor pot fi formate din portii variate de fructe si legume. Merele, perele, nucile, fructele conifiate, clementinele, portocalele si bananele pot lua locul snak-urilor oferite drept pachet. Sunt mai sanatoase si mai bogate in antioxidanti valorosi, deci sunt hrana potrivita pentru scolari. Astfel de alimente nu doar ca ajuta la mentinerea starii de sanatate dar sunt necesate pentru a  preveni aparitia obezitatii.

Citeşte şi  Copiii? Stresaţi?

Hidratarea corecta
Nu putine sunt cazurile in care hidratarea incorecta este cauza principala de dezvoltare a bacteriilor, in special la nivelul vezici urinare. Numarul mare de bacterii duce la formarea infectiilor urinare. Hidratarea incorecta este resimtita si de pielea copiilor, care capata aspect uscat si nesanatos. Apa, sucurile naturale obtinute din fructe si legume proaspat stoarese, ceaiurile din plante sunt sursa de vitamine, minerale, antioxidanti si ajuta la intarirea sistemului imunitar.

Oferirea de suplimente alimentare
Suplimentele alimentare obtinute din extracte de plante sustin buna functionare a organismului. Cele bogate in vitamina C, vitamina D, vitaminele E si A au defect deosebite asupra sanatatii scolarului. Completarea dietei cu vitamine din complexul de B-uri si a acizilor grasi esentiali, au ca determina stimularea sistemului imunitar, care devine mai rezistent si mai puternic in fata virusurilor agresive.

Respectarea acestor reguli si adoptarea metodelor de intarire a sistemului imunitar ii ajuta pe scolari sa depaseasca mai usor sezonul de iarna.

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesajul tau
Numele tau