6 paşi pentru o sarcină mai sănătoasă

0
284

Inspirate din sfaturile nutriţioniştilor, trucurile de mai jos îţi vor dezvălui cum să ai o sarcină în timpul căreia să te simţi confortabil pe cât se poate.
Indiferent dacă ai probleme cu oboseala, greţurile de dimineaţă sau dacă ai un sistem imunitar slăbit, aici vei găsi nişte soluţii naturale pentru a te pune pe picioare:

Învinge greţurile de dimineaţă

Dacă ai ajuns să ai o relaţie mult prea strânsă cu baia, stai liniştită, nu eşti singura. 90% dintre femeile gravide suferă din cauza greţurilor pe parcursul sarcinii. Foloseşte mentă, ghimbir, sau ceai de muşeţel pentru a scăpa de această problemă. Toate aceste ingrediente sunt binecunoscute pentru efectele lor asupra stomacului, aşa că folosindu-le, vei pune punct drumurilor făcute la baie.

Întăreşte-ţi sistemul imunitar

Sarcina îţi va afecta sistemul imunitar, adică îl va slăbi, tocmai pentru ca organismul să nu lupte contra sarcinii, sau şi mai grav să nu o respingă, deoarece fătul este perceput de organismul tău ca un corp străin. Dacă observi că începi să strănuţi, să tuşeşti sau pur şi simplu să nu te simţi în regulă, există marea probabilitate să păţeşti asta din cauză că sistemul tău imunitar nu mai este la fel de puternic. Întăreşte-l cu o dietă bogată în vitamina C, sau cu ajutorul suplimentelor alimentare. Încearcă să creşti cantitatea de fructe şi legume consumate, cu fiecare masă pe care o iei.

Citeşte şi  O mamă dezvăluie greşeala ei

Alungă oboseala

Este un lucru bine ştiut, sarcina te poate face să te simţi extenuată. Experţii recomandă femeilor gravide să nu consume mai mult de 200mg de cofeină pe zi, adică două ceşti de cafea, sau două ceaiuri şi o doză de cola. În cazul în care te afli în aceeaşi situaţie ca multe alte femei şi eşti dependentă de cafea pentru a face faţă provocărilor de-a lungul zilei, s-ar putea să ai dificultăţi în a îţi menţine nivelul energiei. Una dintre soluţiile naturale la care poţi apela pentru a înlocui cafeaua, este să iei suplimente cu magneziu. S-a dovedit că acesta luptă contra stării de oboseală şi va fi de ajutor şi sistemului nervos.

Hrănirea prin nutriţie

Cei mai mulţi nutrienţi de care vei avea nevoie pentru o sarcină sănătoasă, se obţin din alimentele pe care le mănânci. Încearcă o dietă curcubeu pentru a îţi asigura un nivel maxim de nutrienţi. Mănâncă sănătos şi consumă multe legume. Cele care au un verde închis, cum ar fi brocoli-ul sau spanacul, sunt extrem de importante, deoarece conţin acid folic, substanţă care te va ajuta să îţi protejezi copilul de spină bifida, afecţiune ce presupune dezvoltarea incorectă a coloanei.

Citeşte şi  Lumină după întuneric

Consumă proteine

Menţine un aport crescut de proteine pentru muşchi şi oase sănătoase, atât ale tale, cât şi ale copilului tău nenăscut. Aminoacizii din proteine lucrează pentru a produce neurotransmiţători sănătoşi, care influenţează pozitiv creierul şi comportamentul şi în acelaşi timp îţi întăresc sistemul imunitar. Carnea de pui, ouăle şi carnea slabă, toate sunt surse minunate de proteine, însă nu uita şi de cele bazate pe plante, cum ar fi lintea şi seminţele.

Alimentează-te cu grăsimi

Grăsimea este sursa principală de energie pentru copilul tău, carburantul de care are nevoie pentru a creşte şi a se dezvolta într-un mod adecvat. Consumă grăsimi sănătoase ca să menţii un echilibru între Omega 3 şi Omega 6. Omega 3 include EPA şi DHA, ambele fiind esenţiale pentru stadiile de creştere ale fătului. Cea mai bună sursă de grăsimi sănătoase este peştele gras, aliment ce nu ar trebui să fie consumat de către femeile gravide, de mai mult de două ori pe săptămână. Dacă tu consideri că nu consumi suficiente grăsimi sănătoase, nu te îngrijora. Suplimentele alimentare sunt o bună soluţie şi sunt uşor de luat, aşa încât copilul tău va beneficia de cantităţile necesare de grăsimi.

Dacă eşti gravidă, alăptezi ori te afli sub supraveghere medicală, consulta doctorul înainte de a lua suplimente alimentare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesajul tau
Numele tau