Uleiuri sănătoase pentru gătit

Uleiul de măsline şi cel de canola sunt primele uleiuri pe care ar trebui să le avem în bucătărie, întrucât acestea sunt atât de versatile! Dar acestea nu sunt singurele uleiuri sănătoase pentru gătit sau copt. Consultaţi mai jos lista cu uleiuri, pentru opţiuni alternative şi alegeţi o varianţă mult mai sănătoasă în locul uleiului de porumb, soia sau vegetal, cu care de altfel majoritatea dintre noi au crescut cu ele.

Uleiul de migdale

De ce este bun?  Pentru că acesta conţine monoacizi graşi saturaţi, care ajută la scăderea colesterolului.

La ce este bun? Sosuri pentru salate şi marinate. Încercaţi mai ales pentru salatele în care adăugaţi măr.

 

Uleiul de canola

De ce este bun? Pentru că acesta conţine monoacizi graşi saturaţi şi omega 3, care ajută foarte mult persoanele care suferă de diabet.

La ce este bun? Din moment ce are o aromă extraordinară, acest ulei poate fi folosit la foarte multe lucruri, dar mai ales la prăjeli şi produse de panificaţie.

Citeste si:  De ce e mai bine să ascultăm ce zice inima decât mintea?

 

Ulei din seminţe de in

De ce este bun? Este bogat în omega 3.

La ce este bun? La sosuri pentru salate. Nu trebuie încălzit, întrucât acesta se consumă doar rece şi trebuie depozitat doar în frigider.

 

Ulei din alune

De ce este bun? Pentru că acesta conţine monoacizi graşi saturaţi.

La ce este bun? Turnați peste legume fierte sau preparați sosuri pentru salate, căci are o aromă puternică de alune. Încercați mai ales să gătiți broccoli prăjit.

 

 

Ulei de măsline

De ce este bun? Pentru că acesta conţine monoacizi graşi saturaţi, de asemenea și anti-inflamatori care scad riscul preinfarctelor, diabetului și durerilor articulare.

La ce este bun? Prăjeli și salate. Aroma uleiului de măsline extra-virgin este cel mai indicat pentru salate. Atenție, atunci când este încălzit, acesta își pierde din aromă.

 

Uleiul de susan

De ce este bun? Pentru că acesta conţine monoacizi graşi saturaţi, care ajută la scăderea colesterolului.

Citeste si:  De ce e mai bine să ascultăm ce zice inima decât mintea?

La ce este bun? Salate, sosuri, prajeli, datorită aromei sale foarte puternice care oferă un gust unic. Este de asemenea potrivit pentru a prepara cartofi prăjiți. Nu uitați însă că acesta trebuie ținut doar în frigider.

 

Ulei de floarea-soarelui

De ce este bun? Pentru că acesta conţine monoacizi graşi saturaţi. Analizați bine etichetele și alegeți acel ulei foarte bogat în monoacizi sau care să conțină doar monoacizi.

La ce este bun? La orice, din moment ce are un gust neutru.

 

Uleiul de nuc

De ce este bun? Este o sursă bogată în omega 3.

La ce este bun? Turnat crud peste legumele prăjite pentru a le oferi o aromă deosebită sau poate fi folosit chiar și pentru salate.

 

Așadar, acum ați aflat ce uleiuri pot transforma un simplu preparat într-unul delicios. Nu ne rămâne decât să vă urăm baftă la gătit!

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesajul tau
Numele tau