Dieta cu salata verde

0
166

Vine vara! Si odata cu ea stresul datorat kilogramelor in plus, acumulate de-a lungul iernii, in care ne-am delectat cu alimente nu tocmai sanatoase, insa deosebit de gustoase, mancarea traditionala si gatita cum numai romanii stiu.

Cum scapam insa de kilogramele in plus? Nu este tocmai la fel de usor de scapat de ele cum sunt de acumulat. Fara efort fizic si o dieta sanatoasa cu greu se vor duse.

Exista insa un aliment care face minuni si te poate ajuta sa ajungi la greutatea dorita in timp util pentru a putea purta costumul ala de baie sensational de la care nu-ti poti lua gandul.

Acesta este banala salata!

Te-ai intrebat vreodata de unde a aparut faimoasa salata care nu lipseste din frigiderele si de pe mesele romanilor in tot anotimpul calduros?

Salata, denumita stiintific Lactuca Sativa, a aparut inca de acum 3000 ani in Egipt si a devenit populara de pe timpul Imperiului Roman si Imperiului Grec antic, unde acestia erau mari iubitori ai mancarii naturale si desi nu se cunosteau de pe vremea aceea proprietatile si compozitia alimentelor se puteau remarca efectele benefice ale acestora asupra sanatatii romanilor si grecilor antici. Astfel salata a devenit un aliment cautat in toata Europa odata cu expansiunea Imperiului Roman, aceasta ajungand populara si in Statele Unite incepand cu secolul al XIX lea. Incet salata a devenit intens cauta si inclusa in alimentatia tututor popoarelor de la europeni, americani, pana in Asia, Australia, China si Japonia.

De ce a devenit salata atat de cunoscuta?

Salata contine o mare parte din vitaminele si minerale necesare organismului pentru a functiona sanatos.

Intr-o portie de salata se gaseste aportul zilnic necesar de Vitamine A, B1, B2, C, E, K si minerale ca potasiu, cupru, fier si fosfor, precum si acid folic, necesare pentru buna functionare a organismului.

Beneficiile salatei:

  • Mentine sistemul imunitar sanatos
  • Reduce riscul de obezitate
  • Reduce riscul de boli cardiace si cronice
  • Contine puternici antioxidanti anticancerigeni
  • Ajuta la un somn linistitor, se poate manca si seara
  • Ajuta la prevenirea osteoporozei datorita aportului de vitamina K care intareste structura osoasa
  • Datorita fierului din component se recomanda in cazul anemiei.
  • Este recomandata in timpul racelilor datorita aportului mare de vitamina C
  • Fiind bogata in fibre previne constipatia si ajuta organismul sa aiba o digestie sanatoasa
  • Este foarte scazuta in calorii si este recomandata pentru curele de slabit
Citeşte şi  Dieta Montignac - o dieta de incredere si un stil de viata

Dieta de slabit cu salata

Slabeste intr-o luna cat altii intr-un an!

Daca te-am convins si esti gata sa incerci sa scapi de kilogramele in plus cu ajutorul acestui aliment miraculos este necesar sa incepi de indata un regim cu salata verde ca pana la vara sa ai silueta pe care o visezi. Rezultatele sunt garantate si nu vor intarzia sa apara.

Regimul cu salata verde consta in introducerea treptata si inlocuirea meselor cu portii sanatoase de salata.

Prima saptamana

Se va introduce salata langa un fel principal.

Acesta se poate manca chiar la micul dejun, la pranz langa felul doi sau seara ca singura portie de mancare sau alaturata unui meniu mai consistent.

Astfel organismul incepe sa extraga din salata substantele nutriente, vitaminele si fibrele necesare si se incepe detoxifierea, salata fiind un puternic antioxidant.

Este suficienta prepararea a unui sfert de salata pe zi alaturi de un meniu normal.

Saptamana a doua

Se inlocuieste una din mese cu o portie consistenta de salata.

Fie ca preferi sa incepi ziua cu o portie sanatoasa si fresh de salata, care iti va da energia necesara pentru o dimineata activa, fie ca preferi sa iei un pranz usor sau doresti un somn linistitor si prepari o salata fresh in locul cinei, in saptamana a doua de dieta cu salata, este necesar ca zilnic una din mesele tale sa fie numai o portie consistenta de salata.

Citeşte şi  Programul dietetic Jenny Craig sau cum sa slabesti cu alimente semipreparate

Ramane alegerea ta in care din momentele zilei ai pofta de portia ta de vitamine, minerale si fibre.

Inlocuind una din mesele principale cu o simpla si banala salata vei reduce consistent din aportul de calorii iar kilogramele vor incepe sa dispara vazand cu ochii.

Este suficient sa consumi jumatate de salata la o masa in saptamana a doua si vei fi uimita de rezultate.

Saptamana a treia.

In saptamana a treia, organismul s-a obisnuit deja cu aportul de vitamine, minerale si fibre, te simti mai energica, mai plina de viata si mai usora.

Este momentul in care continui si maresti portia de salata zilnica.

In timpul celei de a treia saptamani de regim trebuie inlocuite 2 mese cu portii de salata.

Ramane alegerea ta daca preferi sa incepi ziua fresh cu o portie de salata si sa o inchei la fel. Sau poate preferi sa mananci copios la micul dejun si sa iti potolesti foamea pe parcursul zilei cu doua portii de salata.

Cert e ca in saptamana trei de regim, doua salate pe zi si o singura masa copioasa te vor ajuta sa-ti obisnuiesti organismul cu mai putina mancare si sa topesti kilogramele in plus.

Saptamana a patra.

In ultima saptamana de regim este recomandat ca alimentul principal de la fiecare masa sa fie salata.

Astfel vei avea intre 3-5 portii de salata verde pe zi.

Trebuie sa tii cont de faptul ca daca ti se face foame intre portii nu ai voie sa mananci alte feluri de mancare inafara de salata verde.

Asta daca iti doresti ca la finalul saptamanii sa ajungi la numarul de kilograme visate si la silueta de invidiat.

Repeta dieta de cate ori simti ca ai acumulat cateva kilograme in plus si nu uita ca salata verde este recomandata oricand pentru beneficiile sale asupra sanatatii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesajul tau
Numele tau