Dieta Al Roker

0
531

Al Roker a fost o perioada lunga de timp gazda emisiunii NBC „The Today Show”, timp in care greutatea sa a crescut peste limitele normale. Astfel, planul de dieta Al Roker este prezentat in cartea sa „Never Going Back”, plecand de la experienta acestuia in lupta cu greutatea. Atingand o greutate de peste 150 de kg si urmand o operatie de bypass gastric, Al Roker isi propune sa stabileasca un plan de dieta care sa il ajute in scaderea constanta in greutate dar si in mentinerea pentru totdeauna a sanatatii si greutatii dorite. Cartea sa a devenit bestseller iar dieta propusa si practicata personal, un model al determinarii si ambitiei in a atinge greutatea dorita.

Bazele dietei Al Roker

Dieta Al Roker incepe intai cu un program de 28 de zile de detoxifiere, timp in care se elimina cafeaua, alcoolul, zaharul, glutenul si lactatele. Detoxifierea se poate folosi oricand si dupa sarbatori sau mese copioase, pentru a echilibra digestia. Baza alimentatiei in dieta Al Roker o constituie alimentele neprocesate sau cu adaosuri sintetice, cu un continut mare in proteine si scazut in carbohidrati. Reducerea carbohidratilor duce la o scadere rapida in greutate prin fortarea organismului sa arda grasimile proprii. Un pericol pentru dieta il reprezinta consumul alimentelor in momentele dificile ca ajutor in reducerea stresului, ce are ca efect un abuz in alimentatie si creeaza dependenta. Numararea caloriilor nu este obligatorie, aceasta fiind o operatiune ce necesita timp si organizare, de care nu dispune toata lumea. De aceea, mentinerea pe termen lung a portiilor mici din alimentele recomandate, este destul pentru a obtine rezultatele dorite. Ca exemplu, Al Roker consuma la micul dejun si cina bauturi pe baza de proteine, lapte de migdale si fructe de padure iar dimineata merge 2 mile cu bicicleta. Alaturi de dieta, exercitiile fizice realizate constant aduc un dublu beneficiu, atat pentru formarea masei musculare si reducerea grasimii, cat si pentru sanatatea organismului. Al Roker nu este adeptul exercitiilor intense, acesta practicand si promovand stilul de fitness Slow Method al antrenoarei Melissa Li. Stilul Slow Method consta in exercitii adresate pe grupe de muschi, efectuate in reprize scurte, in conditii de siguranta si cu respectarea intocmai a pozitiei indicate. Asa cum mentioneaza Al Roker, nu exista nici un secret al dietelor, ci doar mai putina mancare si mai multe exercitii. Desi nu promoveaza numaratul caloriilor, Al Roker precizeaza in cartea sa ca se cantareste dimineata si seara, pentru a observa din timp fluctuatiile de greutate.

Beneficii pentru sanatate

Dieta Al Roker este o dieta pe termen lung, fara a avea restrictii severe de alimentatie sau retete impuse de urmat. Aceasta nu impune meniuri zilnice, ci numai respectarea consumului alimentelor permise si practicarea exercitiilor fizice. Mentinuta pe termen lung, alimentatia sanatoasa aduce beneficii si sanatatii, inclusiv datorita detoxifierii organismului, ce elimina toxinele acumulate in corp. Exercitiile fizice asigura un tonus fizic si psihic bun, si o circulatie a sangelui mai buna. Costurile acestei diete nu sunt decat acelea ale procurarii alimentelor sanatoase si ale efectuarii exercitiilor fizice, cel mai important in sustinerea acestei diete fiind ambitia si determinarea. Ca orice alta dieta ce trebuie mentinuta pe termen lung, se recomanda consultul medical sau de nutritie, in cazul in care exista afectiuni medicale sau de alimentatie. Desi cartea „Never Going Back” cu dieta Al Roker contine retete, sugestii si sfaturi pentru o alimentatie sanatoasa, baza acestei diete o reprezinta insa experienta autorului in lupta sa cu greutatea, ce constituie o inspiratie pentru cei ce pornesc la acest drum, oricat de anevoios ar fi. Cititorii cartii au considerat-o o lectura placuta, care incurajeaza prin propriul exemplu, lupta impotriva obezitatii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesajul tau
Numele tau