Dieta 5:5:5 – slabeste mancand sanatos

0
874

Nutritionistul american Angela Dowden a pus bazele dietei care a cucerit multe persoane pana acum, datorita usurintei cu care poate fi tinuta; este vorba de dieta 5:5:5, ce presupune 5 mese pe zi, consumul a 5 fructe sau legume, rezultatul fiind de -5 kg dupa doar 2 saptamani.

De obicei, dietele clasice sunt destul de drastice, impingand persoana catre infometare, aparand astfel, un disconfort real, ce descurajeza; de multe ori persoana in cauza renunta la dieta. Varianta propusa de Angela Dowden vine in intampinarea unei astfel de situatii, cu urmatoarea solutie: luarea a nu mai putin de 5 mese pe zi (mananci putin, dar des) si consumul a 5 fructe sau legume care sa stopeze senzatia de foame. Fructele si legumele sunt bogate in fibre, astfel ca pot asigura necesarul de energie. Este foarte important ca mesele sa fie luate la ore fixe, deoarece persoanele ce mananca neregulat consuma mai multe calorii, fata de cei care mananca dupa un program bine stabilit; prin urmare, daca mananci haotic, ai arderile lente, iar daca ai un regim bine structurat si bine pus la punct, arderile sunt accelerate, favorizand pierderea in greutate.

Meniul si avantajele dietei 5:5:5

Meniul unei zile poate fi structurat asa:

1 la micul dejun se poate consuma un iaurt degresat, un kiwi si o ceasca cu afine

2 file de somon fiert si o salata cu sos de iaurt la masa de pranz

3 la cina se poate servi cotlet de miel cu legume inabusite sau carne de vita la gratar cu orez

4 cele 2 gustari, programate in intervale de timp corect calculate (sa nu fie consumate imediat inainte de una dintre mesele principale, pentru a nu ingreuna stomacul), pot contine: o banana, nuci, stafide, alune, o leguma etc.

O alta varianta de meniu (mesele principale, la care se vor adauga mici gustari):

1 mic dejun: un ou fiert tare, o felie de paine prajita, jumatate de banana

2 pranz: o ceasca de branza de vaci, un ou fiert

3 cina: 2-3 felii de carne slaba, o portie de broccoli, un morcov, jumatate de banana.

Este foarte importanta renuntarea la sucurile acidulate (deoarece majoritatea contin zahar si dau pofta de mancare) si consumarea a minim doi litri de apa plata pe zi. Pe langa fructe si legume, in dieta trebuie sa existe, ca alimente de baza, si oua, peste si seminte de chia (fiind ingrediente bogate in proteine). Datorita principiilor (consum moderat, dar des, consumul a 5 cruditati, alimentatie bogata in fibre) ce stau la baza ei, dieta are urmatoarele avantaje: favorizeaza arderile calorice, asigura organismului o cantitate suficienta de energie, reducerea numarului de kilograme se face intr-un mod sanatos, fara mari restrictii si fara infometare, nu necesita numararea caloriilor sau cantarirea alimentelor consumate; in plus, o astfel de dieta tine departe anumite afectiuni precum cancerul sau boli de inima.

Este o dieta prietenoasa, deoarece ofera mici gustari pe tot parcursul zilei, dand senzatia de stomac plin si in acelasi timp, alimentand psihicul (care este foarte important in perioada unui regim) cu o stare de bine, asigurand un anume confort.

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesajul tau
Numele tau