5 metode prin care să îţi împiedici metabolismul să încetinească odată cu vârsta

0
424

Dacă ai observat că pe măsură ce avansezi în varstă îţi este mai greu să scapi de greutatea nedorită, că burta s-a făcut mai mare şi nu mai arzi caloriile ca pe vremuri, înseamnă că metabolismul tău a încetinit.
Nu ai de ce să te îngrijorezi deoarece niciodată nu e prea târziu să începi să faci schimbări în privinţa asta. Trebuie doar să ai grijă de corpul tău şi el te va răsplăti. Iată ce ai de făcut pentru a avea un metabolism ca în tinereţe.

1Nu sări peste mese

Să tai din numărul caloriilor consumate peste zi pare a fi o idee bună, însă dacă vei sări peste mesele importante, cu siguranţă nu vei avea nimic de câştigat. Atunci când corpul nu primeşte mâncare, în momentul în care are ocazia, va conserva orice calorie va putea şi nici metabolismul nu va fi foarte fericit. Corpul are nevoie de suficientă mâncare pe care să o descompună şi să o transforme în energie, pentru a putea arde caloriile. Încearcă să mănânci porţii bine cântărite, la ore fixe, în loc să le elimini cu totul.

Citeşte şi  Principiul de functionare al celebrei diete RINA

2Sănătoasă şi hidratata

Consumul de apă face minuni pentru sănătatea ta, în diverse moduri. Fiecare celulă din corp are nevoie de o cantitate suficientă de apă pentru a funcţiona aşa cum trebuie. Un studiu recent efectuat la universitatea din Utah, a arătat că atunci când corpul este deshidratat, ajunge să ardă cu 3% mai puţine calorii, comparativ cu un corp ce primeşte o cantitate de apă corespunzătoare. Dacă vei bea între 8 şi 12 căni de apă în fiecare zi, îţi vei ajută metabolismul să funcţioneze eficient

3Proteine la pachet

Cercetările au arătat că prin consumul de proteine, metabolismul are doar de câştigat. Chiar dacă alimentele care conţin multe proteine au şi mai multe calorii, nu te vei îngraşa, fiindcă acestea vor merge către muşchi, spre deosebire de cele din mâncărurile cu mai puţine proteine. Chiar dacă asta nu înseamnă să elimini făinoasele în favoarea proteinelor, este recomandat să consumi alimente care să asigure o cantitate suficientă a acestora.

Citeşte şi  Dieta Biggest loser sau dieta invingatorilor

4Mergi în sala cu greutăţi

Exerciţiile cardio, inclusiv banda de alergare, sunt foarte folositoare dacă vrei să ai un metabolism bun, însă ar fi recomandat să treci şi prin zona cu greutăţi. Exerciţiile cu greutăţi sunt utile pentru accelerarea metabolismului în timp ce îţi lucrezi şi muşchii, iar corpul va arde mai bine grăsimile. Ar fi recomandat să faci asta dimineaţa, pentru a te bucura de felul în care îţi funcţionează metabolismul, pe parcursul întregii zile.

5Mănâncă la micul dejun

Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei şi de aceea cea mai mare greşeală este să nu mâncaţi dimineaţa. Luând masa la 30 de minute după ce te-ai trezit, îţi vei hrăni corpul şi îi vei da energia necesară pentru a face faţă zilei care de abia a început. Aşa că nu aştepta până la prânz ca să ţi se facă foame şi formează-ţi un program cu mese la ore fixe, începând cu micul dejun.

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesajul tau
Numele tau