Yoga impotriva durerilor menstruale

Multe femei se confrunta cu crampe si dureri in timpul menstruatiei. Aceste dureri sunt localizate in general in zona abdomenului, a pelvisului, zona inferioara a spatelui si zona superioara a coapselor. De obicei, sunt mai puternice in ziua de dinaintea inceperii menstruatiei si in prima zi de menstruatie.

Unele femei se confrunta cu crampe atat de puternice incat abia se pot ridica din pat. In loc sa sari peste o zi de scoala sau de munca, poti incerca sa faci stretching si exercitii fizice usoare, care ajuta la ameliorarea durerilor menstruale.

In zilele cu menstruatie, este posibil sa ai si mai putina energie decat intr-o zi normala, mai ales in zilele in care sangerarea este mai abundenta si crampele mai puternice. De aceea, exercitiile fizice cu o intensitate ridicata, precum alergatul sau orice program de sala, nu sunt tocmai indicate.

Yoga in schimb, dar si exercitiile de respiratie, reprezinta o modalitate buna de a ameliora durerile. De asemenea, yoga reduce nivelul de stres, iti imbunatateste flexibilitatea si sporeste forta muschilor. Astazi am ales pentru tine cateva pozitii de yoga perfecte pentru zilele suparatoare de menstruatie.

Citeşte şi  Tipuri de aparate fitness ce pot fi utilizate cu usurinta si acasa

Cobra

Intinde-te pe burta cu picioarele drepte si lipite. Aseaza-ti mainile pe podea, sub umeri. Ajutandu-te de maini, impinge-te de la podea si indreapta-ti capul si umerii. Respira adanc. Ramai in aceasta pozitie timp de 30-60 de secunde, atat cat te simti confortabil. Apoi revino cu tot corpul pe podea. Atunci cand tragi aer in piept, incearca sa inspiri cat mai adanc, iar atunci cand expiri, sa dai afara tot aerul. Acesta este un exercitiu benefic pentru abdomen, pentru ca relaxeaza muschii, ameliorand astfel durerile.

Pisica/vaca

Aseaza-te in genunchi, cu palmele pe podea, sub umeri. Trage adanc aer in piept si coboara-ti abdomenul spre podea, arcuindu-ti spatele si ridicandu-ti capul si posteriorul. Aceasta pozitie se numeste vaca.

Respira normal de 2-3 ori. Atunci cand esti pregatita sa iti schimbi pozitia, trage adanc aer in piept, apoi expira. Ridica-ti spatele de data asta, coborandu-ti capul si posteriorul spre podea. Aceasta pozitie se numeste pisica.

Citeşte şi  Apa solarizata in vase albastre, benefica pentru sanatate

Respira normal de 2-3 ori. Repeta alternativ cele doua miscari de cate ori simti nevoia, mentinand-o pe fiecare timp de 2-3 respiratii.

Peste

Pune o perna pe podea. Pune-ti capul si spatele pe perna si intinde picioarele pe podea. Lasa-ti bratele sa stea confortabil de-o parte si de alta a torsoului tau, cu palmele in sus. Ramai in aceasta pozitie, respirand usor, atata timp cat te simti confortabil. Daca faptul ca stai cu picioarele intinse iti cauzeaza dureri in portiunea lombara, indoaie genunchii si stai cu talpile pe podea.

 

In zilele mai blande de menstruatie, atunci cand nu ai dureri puternice si ciclul menstrual nu este abundent, incearca sa faci exercitii moderate de aerobic si alergare usoara. Acest tip de activitate fizica reduce balonarea si crampele. Exercitiile aerobice ajuta si la o mai buna circulatie a sangelui si elibereaza in organism endorfina (hormonul fericirii). De asemenea, te vor face sa te simti mai bine si lupta impotriva migrenelor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesajul tau
Numele tau