Cum să preveniți bolile de inimă?

boli de inima

Bolile de inimă reprezintă cauza principală a deceselor din Statele Unite. Există nenumărate motive care duc la apariția diverselor boli cum ar fi infarct sau alte afecțiuni cardiace. Chiar dacă unii factori de risc nu pot fi controlați, din fericire o mare parte pot. Dacă îi identificați cu atenție puteți să scădeți considerabil probabilitatea apariției bolilor de inimă.
Factorii de risc asupra cărora nu avem control sunt cei care în general ne reprezintă ca oameni. Dintre aceștia amintim: vârsta, etnia, sexul, istoria familiei din care facem parte. Toate acestea contribuie decisiv la bolile de inimă.

Vârsta are cea mai mare importanță deoarece odată cu trecerea timpului, corpul cedează mult mai ușor deoarece nu mai are puterea de a lupta ca în tinerețe. În general bărbații peste 45 de ani și femeile peste 55 sunt cei mai predispuși riscului. Există o diferența și între sexe și-anume femeile care suferă de diabet au un risc mult mai mare de a se îmbolnăvi de inima decât bărbații.

Și etnia joacă un rol important în acest context. Spre exemplu africanii sunt mai predispuși îmbolnăvirii de inimă decât europenii. În ceea ce privește istoria familiei, riscul crește cu atât mai mult dacă aveți vreo rudă apropiată care a suferit de boli de inimă în tinerețe.
Acești factori nu îi puteți schimba în nici un fel însă puteți lua atitudine cu privire la alți factori la fel de importanți.

1. Controlați-vă în mod constant tensiunea arterială
Tensiunea arterială joacă un rol extrem de important iar dacă are tendința să urce sau să coboare prea mult vă poate pune viață în pericol. Dacă observați că oscilează atunci faceți câteva schimbări de bază în viața dumneavoastră pentru a stabiliza tensiunea.

2.Aveți grijă că trigliceridele și colesterolul să se afle în limitele normalității
Un colesterol prea mărit poate face adevărate ravagii în organism. Acesta poate duce la înfundarea venelor și implicit la imposibilitatea ca sângele să curgă lin prin artere. Trigliceridele sunt alte tipuri de grăsimi din sânge, iar un nivel ridicat poate mări considerabil riscul îmbolnăvirii, în special la femei.

3.Păstrați-vă greutatea corporală normală
Prea multe kilograme în plus forțează inima la fiecare mișcare și o fac să obosească mult mai repede. Mai mult decât atât, grăsimea care se formează în jurul inimii nu îi da voie să bată în mod normal. Acumularea kilogramelor în plus se află în strânsă legătură cu colesterolul din sânge, tensiunea arterială și diabetul. Dacă reușiți să vă controlați greutatea puteți scădea considerabil factorii de risc, în ceea ce privesc bolile de inimă.

Citeşte şi  Cele mai frumoase flori de primăvară

4.Mâncați sănătos
Este foarte important să mâncați sănătos pentru a va menține corpul sănătos. Limitați consumul de grăsimi săturate, mâncăruri procesate și dulciuri. Alegeți în schimb să mâncați fructe și legume proaspete și grâu integral.

5.Faceți sport
Chiar dacă nu obișnuiți să faceți exerciții regulate și nu mergeți la sală puteți să vă plimbați în aer liber sau să vă dați cu bicicleta. Faceți orice mișcare vă face plăcere și integrați-o în programul săptămânal sau de weekend. Orice fel de mișcare este mereu binevenită și vă oferă reale beneficii. Dacă sportul face parte din viața dumneavoastră vă puteți susține cât mai bine bătăile inimii și vă puteți îmbunătății tensiunea arterială.
De asemenea, sportul vă ajută să vă mențineți greutatea optimă în funcție de vârstă și înălțime.

6. Nu consumați prea mult alcool
Dacă obișnuiți să beți prea mult alcool va supuneți riscului ca tensiunea arterială să se ridice fără să vă dați seama. Chiar dacă nu știați până acum este bine de remarcat faptul că alcoolul conține destul de multe calorii și poate duce la o creștere neașteptată a greutății.
Limita normală a consumului de alcool se încadrează undeva în jur de 2 pahare pe zi pentru bărbați și doar un pahar pentru femei.

7. Nu fumați
Fumatul este un alt factor care mărește tensiunea arterială și poate duce la accidente vasculare cerebrale. Dacă nu sunteți fumător însă vă gândeați să vă apucați de fumat nu o faceți. Iar dacă sunteți predispuși bolilor de inimă ar fi bine să aveți mare grijă. Renunțând la fumat aveți mai puține șanse să vă îmbolnăviți. Dacă întâmpinați reale probleme în a renunța la fumat vorbiți cu medicul specialist pentru a găsi suportul necesar și a reuși să vă îndepliniți mai ușor obiectivele propuse.

8. Țineți stresul sub control
Este foarte important să nu lăsați stresul să vă controleze viața ci să reușiți să îl controlați dumneavoastră mai degrabă. Stresul este un factor de bază care se află în strânsă legătură cu apariția bolilor de inima. Chiar dacă nu v-ați gândit la acest aspect niciodată, este perfect adevărat. Dacă sunteți stresați și vă preocupați mereu de o problemă anume din viața dumneavoastră, tensiunea arterială tinde să se mărească tot mai mult pe zi ce trece. O tensiune peste limita normalității vă face să vă simțiți rău, pentru că apar durerile acute de cap și o stare generală de disconfort. Stresul necontrolat poate duce la infarct.
Mai mult decât atât, stresul este strâns legat de alte elemente care de asemenea vă fac rău. Atunci când sunteți stresați aveți tendința să mâncați peste măsură, să beți și să fumați fără limită. Este important să găsiți o soluție prin care puteți scăpa de toate aceste vicii. Faceți activități care vă fac plăcere. Citiți, faceți sport, ascultați muzică sau meditați profund asupra vieții pentru a găsi o stare de calm și liniște interioară.

Citeşte şi  Lăsați copiilor amintiri frumoase

9. Țineți diabetul sub control
Dacă suferiți de diabet aveți din start un risc mult mai mare de a suferi boli de inimă. Acest lucru se datorează faptului că zahărul din sânge vă poate distruge arterele și nervii care controlează inima. Faceți-vă analize pentru a vedea care este nivelul glicemiei iar dacă constatați că valorile sunt puțin cam ridicate faceți efortul de a le stabiliza din  alimentație. Nu este ușor însă nici imposibil, de aceea merită să încercați.

10. Dormiți suficient
Este important să dormiți în jur de 8 ore pe noapte pentru a avea corpul și mintea odihnită. Dacă aveți un somn agitat și obișnuiți să vă treziți de dimineață sunteți supuși riscului de a deveni obezi sau diabetici. Trebuie să vă faceți un program de somn pe care să îl respectați cu strictețe. Beți un ceai sau luați o pastilă pe baza de plante care vă ajută să vă liniștiți și să adormiți la timp. Dacă nu reușiți să vă odihniți peste noapte poate apărea riscul atacului de cord. Luați legătura cu medicul specialist pentru a vă asigura că sunteți corect îndrumați pentru a avea un somn mai bun.
Țineți cont de toate aceste aspecte și cu siguranță veți avea o viață mult mai bună și vă puteți bucura la maxim de fiecare zi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesajul tau
Numele tau