Credeai că știi totul despre somn?

Toată lumea știe că ceasul nostru biologic este acela care are grijă ca, printre altele, să dormim atât cât avem nevoie și, în principu, un om are nevoie, în medie, de 8 ore de somn, pe când copiii au nevoie mai mult de atât, iar vârsticii de mai puțin de 8 ore. Mai știm și faptul că somnul este vital și că, în timpul somnului, se produc anumite substanțe în corpul nostru.

În vremurile de demult, oamenii se lăsau ghidați nu de ceas și de tehnologie, ci de ceasul lor biologic. Aceștia se culcau devreme și se trezeau la fel de devreme, știind că somnul de dimineață este dăunător. Drept urmare, organismul lor îi răsplătea pe deplin pentru faptul că îi acordau odihna de care avea nevoie.

Valeriu Popa ne învață că nu degeaba noaptea dormim, iar ziua suntem activi. Pe timpul nopții, organismul nostru se încarcă, iar pe parcursul zilei, acesta se descarcă. Seara, între orele 21 și 24, are loc cea mai mare capacitate de încărcare a organismul, scăzând treptat până la ora 4, iar între orele 9 și 12 ziua, au loc cele mai mari descărcări de energie, iar de la ora 16 devenim deja obosiți. Astfel, se recomandă să ne culcăm devreme, să ne trezim devreme, iar pe timpul zilei să luăm o pauză în jurul orei 12.

Citeşte şi  Bucură-te de soare, de ploaie dar și de vânt

În ceea ce privește somnul din timpul nopții, acesta are 5 cicluri.

1. Starea între veghe și somn;
2. Somnul lejer;
3. Somnul profund;
4. Somnul foarte profund, atunci când toate funcțiile încetinesc, iar organismul se reface;
5. Somnul rapid, cel al viselor.

În timpul somnului, fie că este somnul de noapte, sau somnul de zi, cel de la ora 12, organismul nostru eliberează hormoni indispensabili organismului nostru.

1. Cortizonul, care liniștește durerea, datorită efectului antiinflamatoriu;
2. Melatonina, hormonul fericirii și totodată, hormon care încetinește îmbătrânirea;
3. Hormonul de creștere, care este util și adulților grație efectului său asupra grăsimilor.

Valeriu Popa are câteva sfaturi pentru un somn cât mai liniștit și mai odihnitor. Acesta recomandă să dormiți la un unghi de 90 de grade de apa curgătoare, dacă aveți prin preajmă o astfel de apă, să aveți camera orientată spre S-V, iar patul vostru să fie orientat spre N-V. De asemenea, ne învață că trebuie să dormim pe partea dreaptă și nicidecum pe spate, să nu consumăm ceai negru sau cafea seara și, atunci când ne punem în pat, să ne deconectăm, gândindu-ne la lucruri frumoase, să evităm electronicele și să citim cărți cu mesaje pozitive.

Citeşte şi  Cum să faci din lucruri vechi decoruri interesante

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesajul tau
Numele tau