Alimente la indemana, pentru buna functionare a creierului copilului tau

0
559

Orice parinte modern incearca ca sa-i ofere copilului acele alimente gustoase, bogate in nutrienti, care nu doar sa ii potoleasca foamea celui mic, ci si sa ii pastreze si chiar sa ii imbunatateasca starea de sanatate existenta.

Exista anumite alimente care, nici mai mult, nici mai putin, decat pot ca sa aiba efecte benefice in functionarea la parametri optimi a creierului, sa ii sporeasca copilului puterea de memorare si de concentrare, facandu-l astfel mai inteligent.

Iata intr-o enumerare sumara cateva dintre acestea, la indemana noastra, a tuturor parintilor:

1. Pestele gras oceanic.
Recunoscut drept o sursa foarte bogata in Omega 3, reprezinta un aliment ideal pentru a creste performantele neuronale ale celui mic. Somonul, dar si macroul, heringul, tonul, pastravul, de exemplu, se inscriu cu brio in aceasta categorie.

Pasta de peste cu paine prajita integrala, sub forma de sandwich, este mult indragita de cel mic, mai ales daca gustarile sunt decorate hazliu, creativ. Exista pe YouTube o multime de filmulete in aceasta privinta, asa incat va invit ca le folositi cu incredere drept sursa de inspiratie.

Iar copilul dvs. va poate ajuta in aceasta privinta, deoarece, dupa cum veti observa, va fi incantat ca ii cereti ajutorul la ornat.

2. Ouale.

Galbenusul de ou contine colina, extrem de utila in dezvoltarea memorie, alaturi de Omega 3. La fel ca si in cazul pestelui gras oceanic, se pot gasi solutii pentru ca acest aliment fie decorat atractiv pentru cel mic, pentru ca el sa le manance cu pofta.

3. Cerealele integrale.

Inlocuieste paine alba cu una preparata din cereale integrale, iar copilul tau va avea parte de fibre, dar si de glucoza si complexul de B-uri, excelente pentru sistemul nervos al celui mic.

Indiferent ca ne referim la paine integrala preparata in casa, la biscuiti sau alte bunatati, cerealele integrale sunt satioase si o sursa inestimabila de nutrienti valorosi pentru organismul in crestere al copilului.

4. Fulgii de ovaz.

Iata o cereala excelenta, bogata in fibre naturale, care ofera creierului copilului, combustibil din plin pentru a functiona cu toate motorasele turate la maxim.

Ovazul, inclusiv sub forma fulgilor, atat de apreciati gustativ de catre cei mici, contine din plin vitamina E, complexul de B-uri, zinc, fier, magneziu, cupru.

5. Fructele de padure.

Ce poate sa fie mai bio decat o portie de zmeura, fragi, alune, mure, afine sau alte asemenea produse naturale, care nu sunt stropite cu pesticide si cresc intr-un sol de calitate, precum acela din padure?

Vitamina C, Omega 3, alaturi de multe alte vitamine si minerale, reprezinta un continut valoros, un adevarat aur alimentar, de aceea incercati ca sa le introduceti cat mai mult in alimentatia copilului vostru.

Gustul excelent, aromat, dulce-acrisor, dublat de culorile vii, vor fi adorate de catre cel mic.

Preferabil in forma naturala, consumate crude, dar si sub forma de pireuri, inghetate, dulciuri diverse indulcite cu salvie rebaudiana, posibilitatile de preparare sunt nenumarate.

6. Legumele bio verzi sau colorate.

Indiferent ca vorbim de rosii, dovleac, morcovi, spanac, salata, cartofi, broccoli, ele nu trebuie ca sa lipseasca din alimentatia celui mic. Nu mai vorbim de fasolea verde si mazare.

Preferabil sub forma de salate asortate, cat mai multicolore, pentru a fi acceptate de catre cei mici, care, precum se stie, nu se prea omoara dupa legume.

7. Preparatele lactate din surse sigure.

Complexul de B-uri, vitamina D, proteine de buna calitate, calciu, iata ce gasim in lapte, dar si in iaurt si branza.

Evitati iaurturile cu fructe de supermarket care contin conservanti. Eventual, daca cel mic isi doreste un asemenea aliment, puteti ca sa il preparati in casa.

O inghetata grozava, bogata in nutrienti, are la baza iaurt si fructe de padure, deci i-o puteti oferi cu incredere, dupa ce o indulciti cu stevie rebaudiana.

8. Carnea slaba de vita sau pui

Carnea din surse sigure, bio, este necesara pentru aportul de vitaminele A, D, E, K, B12, acid folic și minerale, in special fier, cu rol in sporirea atentiei la scoala, plus zincul, care este si el benefic pentru memorie.

Daca aceste opt categorii de alimente se adauga in alimentatia copilului prescolar si scolar, sanatatea fizica, dar si agerimea mintala a acestuia, vor fi la cote ridicate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesajul tau
Numele tau