Alimente care lupta impotriva febrei musculare

Ai de gand sa renunti la antrenamentul de picioare de astazi pentru ca ai febra musculara de la antrenamentul de ieri? Toti am trecut pe acolo si te inteleg. Sunt perioade in care febra musculara este atat de puternica incat actrivitati de baza, precum imbracatul sau asezatul pe toaleta devin o corvoada. Febra musculara apare pentru ca, atunci cand faci exercitii fizice solicitante, cauzezi rupturi minuscule la nivelul muschilor. Iar atunci cand acele fibre se refac, castigi masa musculara, asa ca tot raul spre bine!

Totusi, chiar daca este o parte neplacuta al procesului de constructie al masei musculare, ce facem cu febra musculara atunci cand nu ne lasa sa ne continuam programul de exercitii? Ei bine, poate nu te asteptai, dar exista alimente care te ajuta sa te refaci mai repede si alimente care iti inrautatesc situatia. Asadar, am ales astazi pentru tine cateva alimente care lupta impotriva febrei musculare.

Visinele

Atletii profesionisti recomanda sucul de visine drept remediu impotriva febrei musculare, spunand ca scurteaza timpul de recuperare, amelioreaza durerile musculare si reduce traumele provocate muschilor, in comparatie cu alte bauturi. Pune niste suc de visine in smoothie-ul tau de dupa antrenament sau bea-l simplu inainte sa iti faci exercitiile.

Branza cottage

Citeste si:  5 trucuri mentale care ajută în depresie

Branza cottage este un produs din cas si branza proaspata cu aroma usoara. Este clasica branza de intins pe paine care se gaseste in toate magazinele, sub diferite forme si cu diferite arome adaugate. Intr-o cana de branza cottage gasim nu mai putin de 27 de grame de proteine, asa ca este un aliment recomandat dupa antrenament si atunci cand nu ai febra musculara. Se digera lent, ceea ce inseamna ca are un efect benefic asupra muschilor pe termen lung si ca iti poate ameliora durerile in timp ce dormi. Poti sa faci un parfait din branza cottage cu fructe si nuci, sa o pui la smoothie sau sa o folosesti la clatite, vafe sau alte deserturi sanatoase facute la cuptor.

Turmericul

Turmericul pare sa fie alimentul bun la toate. In ceea ce ne priveste pe noi, el amelioreaza durerea asociata cu febra musculara, reduce riscul de accidentari si mareste viteza de recuperare a muschilor. Presara turmeric atunci cand faci fulgi de ovaz, oua, smoothie-uri, cafea sau bunatati la cuptor.

Cafeaua

Vesti bune pentru iubitorii de cafea! Studiile arata ca o doza moderata de cofeina (asta inseamna cam 2 cesti) poate reduce durerea musculara de dupa antrenament cu 48 la suta!

Somonul

Somonul este o sursa excelenta de grasimi omega 3 care actioneaza asupra organismului ca un anti inflamator. De asemenea, este bogat in antioxidanti si in proteine, ceea ce il face potrivit pentru a fi consumat dupa un antrenament solicitant.

Citeste si:  Cât şi cum să te implici în temele pentru acasă ale copilului tău?

Ouale

Orice sursa importanta de proteina ajuta la dezvoltarea masei musculare, asa ca lupta si pentru recuperarea muschilor afectati. Ouale cad si ele in aceasta categorie. La fel ca branza cottage, ouale sunt o sursa importanta de leucina, care lupta impotriva febrei musculare. Cel mai bine este sa le consumi fierte si te poti bucura de ele si inainte, si dupa antrenament.

Bananele

Daca te uiti la tenis, poate ca ai vazut ca multi sportivi consuma banane in pauze. Asta pentru ca bananele sunt o sursa de carbohidrati sanatosi care se digera usor si care contribuie la eliberarea insulinei in organism, care transporta proteinele catre muschi, pentru a-i reface si pentru a-i ajuta sa se dezvolte armonios si sanatos. Sunt, de asemenea, o sursa importanta de potasiu, care lupta impotriva durerilor musculare de dupa efort.

 

Atunci cand suferi de febra musculara, ar trebui sa eviti orice aliment care contine zahar in cantitati ridicate si alcoolul, caci aceste doua ingrediente nu fac decat sa iti inrautateasca starea fizica si sa amane recuperarea muschilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesajul tau
Numele tau