7 reguli pentru a ţine la distanţă astenia de primăvară

Vremea are o influenţă majoră asupra sănătăţii şi stării noastre de spirit

0
537

Vremea are o influenţă majoră asupra sănătăţii şi stării noastre de spirit. Schimbările anotimpurilor aduc cu sine modificări de temperatură şi lumină, care sunt resimţite puternic de organismul nostru. Acesta trebuie să facă un efort mai mare pentru a se acomoda noilor condiţii. Nu este de mirare deci, că în această perioadă, cei mai mulţi dintre noi ne confruntăm cu stări neobişnuite de oboseală şi slăbiciune. Toate acestea definesc astenia de primăvară. Ea ne afectează atât pe plan fizic cât şi psihic, întrucât provoacă instabilitate emoţională, iritabilitate, episoade anxioase iar uneori chiar depresie. De aceea, este important să învăţăm să prevenim şi să ne pregătim organismul din timp. Din fericire, putem face acest lucru ţinând cont de o serie de reguli. Iată şapte dintre ele:

1. Consumă zilnic legume proaspete
Ideal ar fi să consumăm pe tot parcursul anului o hrană preponderent vegetală, însă în această perioadă atenţia noastră trebuie să se îndrepte către legumele verzi, cum ar fi varza, fasolea verde, broccoli, sparaghelul, salata verde, urzica sau spanacul. Acestea conţin clorofilă, care ajută la detoxifierea şi oxigenarea organismului, elimină metalele grele şi previne efectele nocive ale radicalilor liberi. Cura cu urzici este una dintre cele mai recomandate cure de început de primăvară, datorită proprietăţilor sale vindecătoare şi de întărire a imunităţii. Cura presupune să consumi zilnic, timp de 30 de zile, cel puţin un preparat pe baza de urzici. Fiind o sursă bogată de fier, urzica are capacitatea de a preveni sau trata anemia, una dintre simptomele asteniei de primăvară.

2. Nu uita de hidratare
Odată cu ieşirea din „hiberare”, corpul nostru necesită mai multă energie. Hidratarea este esenţială pentru restabilirea vitalităţii. Pentru a funcţiona optim, organismul nostru are nevoie de minim doi litri de apă pe zi. Probabil ai experimentat deja simptomele specifice deshidratării: moleşeală, dificultăţi de concentrare, erupţii cutanate etc. Un aport suficient de apă în organism va reda vigoarea şi claritatea gândirii, va curăţa corpul de toxine şi va îmbunătăţii digestia.

3. Fă mişcare în aer liber
După o iarnă în care frigul ne-a restricţionat activităţile de exterior, este timpul să profităm de încălzirea vremii şi să revenim la obiceiurile sănătoase. Doar 30 de minute de mişcare zilnică în aer liber sunt suficiente pentru a face mai uşoară trecerea dintre sezoane. Fie că faci o scurtă plimbare prin parc, practici un sport nou ori te dedici grădinăritului, încearcă să petreci în fiecare zi timp în natură. Aerul proaspăt şi razele soarelui îmbunătăţesc starea de spirit şi ţin astenia departe. Dacă te afli în casă sau la birou, asigură-te că lumina naturală pătrunde din plin în încăpere.

4. Odihneşte-te suficient şi ţine stresul sub control
Deconectează-te în fiecare seară de la grijile cotidiene, relaxează-te făcând ceva plăcut şi dormi cel puţin şapte ore în fiecare noapte. Somnul este modul prin care organismul îşi reface rezervele de energie. Este bine de ştiut că trecerea de la un anotimp la altul destabilizează nivelul de melatonină din corp, hormonul responsabil cu menţinerea ritmului circadian normal. De aceea este foarte important să îţi stabileşti şi să îţi respecţi programul de odihnă. De asemenea, stresul de zi cu zi se resimte mai puternic în perioada aceasta, prin urmare încearcă să adopţi o atitudine pozitivă şi să gestionezi totul cu calm.

5. Apeleaza la suplimente nutritive
Suplimentele nutritive au capacitatea de a corecta rapid deficitul de vitamine şi minerale produs în anotimpul geros. Acizii graşi Omega 3 sau Omega 6 te pot ajuta să-ţi întăreşti imunitatea şi să previi astenia de primăvară. Cele mai bogate surse de Omega 3 şi 6 se găsesc în peştele gras şi seminţele de in. Dacă acestea nu sunt însă pe placul tău, le poţi înlocui cu capsulele şi uleiurile care conţin aceşti acizi graşi esenţiali. Vitaminele din complexul B sunt esenţiale în combaterea oboselii iar Spirulina şi Chlorella, două alge medicinale bogate în antioxidanţi, detoxifică şi curăţă organismul, purifică sângele şi reglează nivelul hormonal, echilibrând astfel stările emoţionale. Există o gamă variată de suplimente disponibile în farmacii, aşa că cel mai bine este să discuţi întâi cu un medic nutriţionist. Acesta îţi va face o recomandare după efectuarea unei analize de sânge, a cărui rol este sa depisteze carenţele nutriţionale.

6. Încearcă remedii naturale
Produsele apicole sunt un stimulent general al imunităţii şi un adevărat elixir în combaterea anemiei, acţionând asupra hemoglobinei din sânge. Ceaiurile de chimen, măghiran sau măceşe au acţiune revigorantă asupra sistemului nervos, fiind excelente în această perioadă. Cafeaua de dimineaţă poate fi înlocuită cu ceaiul negru, care va avea acelaşi efect energizant însă, spre deosebire de cafea, va permite asimilarea calciului în organism, păstrându-ne astfel plini de energie pe durata întregii zile. O altă alegere sănătoasă o reprezintă sucurile proaspete din fructe sau smoothie-urile. Prin conţinutul lor ridicat de vitamine şi minerale, ajută la regenerarea organismului şi asigură o bună hidratare.

7. Nu sări peste micul dejun
Micul dejun este pe bună dreptate considerat cea mai importantă masă, pentru că ne asigură rezerva de energie de care avem nevoie pe tot parcursul zilei. Cu toate acestea, puţini sunt cei care îşi fac timp dimineaţa pentru un mic dejun sănătos. Efectele acestui lucru apar mai târziu, în timpul zilei: ne scade puterea de concentrare, devenim irascibili, ne doare capul, ameţim; iar schimbarea de sezon nu face decât să agraveze aceste simptome. Este foarte important ce consumăm la această masă. Un mic dejun sănătos ar trebui să fie cât mai variat. Acesta ar putea conţine iaurturi cu culturi lactice, produse din cereale integrale, fructe şi legume proaspete sau ouă fierte.

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesajul tau
Numele tau