3 plante verzi care nu trebuie sa lipseasca din alimentatia de primavara

0
347

Plantele verzi sunt sursa excelenta de minerale, vitamine si elemente chimice complexe cu valoare nutritiva ridicata. Plantele verzi sunt sursa bogata de antioxidanti, care ajuta la detoxifierea organismului si previn degenerarea celulara. Verdeturile sunt hrana pentru creier, imbunatatesc functiile acestuia, memoria si activitatile cognitive.  De asemenea plantele verzi sunt bogate in fibre care imbunatatesc digestia si circulatia, intaresc sistemul imunitar si impiedica instalarea fenomenului de astenie. Nu trebuie sa uitam ca verdeturile sunt gustoase, satioase si ajuta la slabit.

Iata o lista cu plantele verzi care nu trebuie sa lipseasca din dieta de primavara

  1. Urzicile sunt regine in alimentatia de primavara. Sunt accesibile si pot fi gasite in piete, in supermarket-uri sau culese din gradini. Frunzele de urzica sunt bogate in vitamine (A, B2, C, K), fibre, saruri minerale (fier, potasiu, magneziu, calciu, siliciu, iod), uleiuri volatile si substante glucidice, sterolice si proteice. Au actiune depurativa asupra sangelui, imbunatatesc digestia, circulatia, imbunatatesc tranzitul intestinal si ajuta la eliminarea apei din organism.
  2. Spanacul este poate cea mai cunoscuta planta de primavara. Frunzele spanacului pot fi consumate in salate proaspete, sucuri sau transformate in mancaruri delicioase. Sunt bogate in vitamine din complexul B-urilor (B2, B6, B9), vitaminele C si K; au cantitati impresionante de fibre, caroten, fier, mucilagii si substante glucidice. Spanacul are actiune laxativa, vitaminizanta, mineralizanta, depurativa. Hraneste organismul si ajuta la detoxifiera acestuia, de aceea este un aliat de baza in curele de slabit.
  3. Ceapa verde este o super leguma si un superaliment. Este bogata in vitamine (A, B6, C, E, B9), minerale (fier, magneziu, potasiu, sulf), fibre, antioxidanti, caroteni si substante antihistaminice. Ceapa verde intareste sistemul imunitar si ajuta organismul sa lupte efieient impotriva microbilor. Imbunatateste digestia, tranzitul intestinal si faciliteaza detoxifierea ficatului. In plus ajuta la relaxarea nervoasa si musculara, de aceea ceapa verde consumata seara, inainte de culcare induce somn linistit si odihnitor.
Citeşte şi  14 alimente care te ajută să slăbești

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesajul tau
Numele tau